بازدیدهای سرزده و نظارتی مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری استان

بامداد خبر: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به‌منظور بررسی وضعیت و آماده‌سازی اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری در نوروز بازدیدهای سرزده و نظارتی همه‌روزه در این اماکن انجام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه ساماندهی و فراهم شدن شرایط مناسب در اماکن تاریخی و گردشگری […]

بامداد خبر: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به‌منظور بررسی وضعیت و آماده‌سازی اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری در نوروز بازدیدهای سرزده و نظارتی همه‌روزه در این اماکن انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه ساماندهی و فراهم شدن شرایط مناسب در اماکن تاریخی و گردشگری استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فارس در حال انجام است افزود: برنامه ساماندهی فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی، مرمت بناها، روشنایی مسیر و آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری استان برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در تمامی اماکن تاریخی و گردشگری فارس ادامه دارد و تا قبل از تعطیلات عید به پایان می‌رسد.
او با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه در پروژه ساماندهی مجموعه جهانی تخت جمشید می‌توان به ساماندهی سطح مسیرهای بازدید کاخ‌ها، همچنین ساماندهی چاه سنگی در این مجموعه جهانی پس از ۲۲ سال و ساماندهی بزرن جنوبی و همچنین ساماندهی محور تخت جمشید پس از ۴۵ سال اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به بازدیدهایش از مجموعه جهانی پاسارگاد اشاره کرد و افزود: ساماندهی و بهسازی بلیت‌فروشی و ایستگاه کنترل، ساماندهی مجتمع گردشگری از قبیل نظافت و رنگ‌آمیزی، بهسازی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و همچنین ساماندهی محور ورودی مجموعه تا آرامگاه کوروش، هرس درختان، ایجاد راه‌پله (پلکان دسترسی)، برای بازید از بنای تل تخت در حال پایان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص بازدید خود از وضعیت ساماندهی مجموعه فرهنگی حافظ نیز گفت: آماده‌سازی فضای سبز با همکاری شهرداری منطقه در حال انجام است همچنین بعد از ۸ سال سقف و تالار مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ رنگ‌آمیزی می‌شود.
او گفت: هم‌اکنون نمازخانه و وضوخانه‌های در این مجموعه فرهنگی نیز در حال تجهیز است.
ثابت اقلیدی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده برنامه ساماندهی و بهسازی اماکن تاریخی شاخص استان با پیشرفت خوبی همراه بوده و نوروز ۱۴۰۳ ارائه خدمات به گردشگران ازنظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.
او تأکید کرد: نظارت بر اماکن گردشگری همچنین تأسیسات و مؤسسات حوزه گردشگری و خدمات رسان به مسافران در تعطیلات نوروزی توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل به‌صورت روزانه صورت می‌گیرد.