ضرورت صیانت از منزلت اجتماعی و قداست پلیس در تراز انقلاب اسلامی

اراک –  نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهر اراک با تاکید بر ضرورت صیانت و مراقبت از منزلت اجتماعی و قداست پلیس در تراز انقلاب اسلامی، گفت: عقل، علم و معرفت سه رکن حیات فردی و اجتماعی و از اندوخته های مهم زندگی دنیوی و اخروی است.   آیت الله” قربانعلی دری نجف آبادی”در آیین […]

اراک –  نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهر اراک با تاکید بر ضرورت صیانت و مراقبت از منزلت اجتماعی و قداست پلیس در تراز انقلاب اسلامی، گفت: عقل، علم و معرفت سه رکن حیات فردی و اجتماعی و از اندوخته های مهم زندگی دنیوی و اخروی است.
  آیت الله” قربانعلی دری نجف آبادی”در آیین افتتاحیه نهمین دوره بصیرت غیرتمرکزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با قدردانی از تلاش ها و ایثارگری های کارکنان ناجا در اقصی نقاط کشور در ایجاد امنیت و انضباط  اجتماعی، اظهارداشت: نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان اثر گذار، مسئول حفظ آرامش و برقراری نظم و امنیت عمومی، نیازمند کارکنانی بصیر و آگاه است و در تحقق این مهم نقش آموزه های دینی به عنوان عاملی برای تضمین تحقق اهداف و اجرای صحیح در مأموریت های سازمانی همواره نمود داشته است.

وی، حضور نیروی انتظامی را به معنای امنیت برشمرد و با تاکید بر بصیرت افزایی به عنوان یکی از آموزه های دینی، ادامه داد: نداشتن هوشیاری و آگاهی نسبت به مسائل روز، باعث ایجاد سطحی نگری و عدم درک حقیقت می شود، چرا که حقایق را همیشه نمی توان از لایه های بیرونی به دست آورد و گاه تدبر و تعمق، ضرورت درک حقیقت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دفاع از ارزش ها و حفظ حدود الهی را یکی از محوری ترین تکالیف پلیس جامعه اسلامی خواند و گفت:‌ نیروی انتظامی یک سازمان انسان محور است و توجه به آسیب ها و چالش های فراروی و نیز منزلت اجتماعی و قداست پلیس از تاکیداتی است که همواره باید بدان توجه شود.

آیت الله دری نجف آبادی؛ عقل، علم و معرفت را سه عنصر مهم در بصیرت افزایی و ارتقاء سطح آگاهی و معرفت دینی دانست و بیان کرد: همه نیروهای مسلح و امنیتی بایستی با بصیرت و ارتقاء سطح معرفت و آگاهی کارکنان خود باید در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و صیانت از حقوق مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بصیرت را یکی از ضرورت ها در حوزه جنگ نرم و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دانست و بیان کرد: بصیرت یعنی بیان حقایق و پیشگیری از گسترش انحرافات و پیام‌های دروغین و امروز با گسترش فزاینده فضای مجازی در کنار امنیت فیزیکی باید با بصیرت افزایی و آگاه بخشی، نسبت به تأمین امنیت روانی و فکری اقشار مختلف اجتماعی نیز برنامه ریزی داشت که این موضوع امروزه به خوبی در نیروی انتظامی نمایان است.

وی به ارتقاء سطح آگاهی پلیس در برخورد با جرایم فضای مجازی نیز تاکید کرد وافزود: همه پلیس های تخصصی بایستی برای موفقیت در ماموریت های خطیر خود در جامعه از آگاهی لازم و کافی در زمینه ماموریتی خود برخوردار باشند.

امام جمعه اراک در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش ها در نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد: پلیس در تراز جمهوری اسلامی بایستی با بصیرت و اقتدار بتواند بیش از پیش خدمتگزار مردم، سرباز ولایت و پاسدار حریم امنیت کشورمان باشد و به وظایف و مأموریت های مختلفی که برعهده دارد به خوبی و شایستگی عمل کند