مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس در آئین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک:

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در بصره؛ تحقق رونق تولید در فرامرز

تغییر ماهیت صنعت ساختمان از یک بازار «عمومى» به بازاری «تخصصى» اجتناب ناپذیر است بامداد خبر: آئین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان، با حضور دکتر محسن نهاوندی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس و جمعی از مسئولین استانی در محل نمایشگاه بین المللی فارس برگزار شد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر نهاوندی در این […]

تغییر ماهیت صنعت ساختمان از یک بازار «عمومى» به بازاری «تخصصى» اجتناب ناپذیر است

بامداد خبر: آئین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان، با حضور دکتر محسن نهاوندی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس و جمعی از مسئولین استانی در محل نمایشگاه بین المللی فارس برگزار شد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر نهاوندی در این آئین اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در شیراز هستیم که فرصتی برای نمایش ظرفیت و پویایی این صنعت مهم در کشور ما است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های فعالان این حوزه، تبادل دانش و تجربه، برقراری ارتباطات تجاری و علمی و افزایش همکاری و هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس نقش صنعت ساختمان در توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سطح فرهنگی و زیبایی شهری توصیف کرد و افزود: صنعت ساختمان‌ سازی و بازار مسکن از پر رونق ‌ترین صنایع جهان و به نوعی پیشران توسعه اقتصادی در هر کشوری است که حرکت آن سایر بخش های اقتصادی کشور را به حرکت وا می دارد.

وی ادامه داد: رونق بخش صنعت ساختمان، نشان از رونق و پویایی اقتصادی یک کشور دارد و امروزه این صنعت به عنوان یکی از صنایع مهم و قابل پیشرفت دنیا محسوب می‌شود به طوری که با دربرگرفتن زنجیره کاملی از فعالیت‌های تولیدی و تجاری، سرمایه‌گذاران بسیاری را در مراحل مختلف از تولید انواع مصالح تا ساخت‌وساز و فروش ساختمان به خود جذب میکند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس تغییر ماهیت صنعت و بازار ساختمان و عرضه از یک بازار «عمومى» به یک بازار «تخصصى» را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر تحقق این راهبرد است.

وی توضیح داد: برای تحقق این موضوع مهم و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود، نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین تمام عوامل مؤثر در این صنعت هستیم. دولت، بخش خصوصی، دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌ها و سازمانهای حرفه‌ای، رسانه‌ها و مردم باید با هم همکاری کنند تا با ارائه راهکارهای علمی، اجرایی و سیاسی، این صنعت را به سمت صنعتی بالنده حرکت کنند، حرکتی که سبب تاثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی، همگان را از مزایا و منافع خود بهره مند خواهد کرد.

دکتر نهاوندی در بخش دیگری از سخنان خود شرکت نمایشگاههای بین‌المللی فارس را یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی کشور توصیف کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و کیفی در حوزه‌‎های مختلف اقتصادی، به کشورمان در دستیابی این اهداف ملی و منطقه‌ای کمک کند و این شرکت با داشتن زیرساخت‌های فنی و امکانات رفاهی مناسب، توانسته است میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی باشد و از این طریق گامی در جهت ارتقا و توسعه زیرساختهای صنعتی و اقتصادی کشور بردارد.

دکتر نهاوندی گفت: در راستای ماموریت‌ها و پررنگ کردن نقش آفرینی فرامرزی نمایشگاه بین المللی فارس، این مجموعه قصد دارد ۱۰ الی ۱۳ بهمن ماه سال جاری، نمایشگاه صنعت ساختمان را در استان بصره عراق با هدف ارتقاء همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور برگزار نماید.

وی نمایشگاه بصره را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت‌های تولید و صادراتی کشورمان در حوزه ساختمان به کشور عراق عنوان کرد و افزود: تلاش برای افزایش سهم صنعت ساختمان کشور در اقتصاد بین الملل می‌تواند به ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی موثر با کشور عراق و سایر کشورهای منطقه کمک کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک ، آسانسور یکی از مهمترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های تخصصی این شرکت است که با حضور بیش از ۱۰۰شرکت در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع و ۵۰۰ غرفه از امروز ۶ دی ماه برگزار می‌شود.