با تمدید ۳ ساله تفاهمنامه بانک توسعه اسلامی:

۳۰۶ کیلومتر به شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر های فارس افزوده می شود

بامداد خبر:مدیرعامل شرکت آبفا فارس از اجرای ۳۰۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب دیگر، در شهرهای داراب، فسا و فیروزآباد، در پی تمدید ۳ ساله تفاهمنامه بانک توسعه ی اسلامی به منظور ایجاد تأسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۶ شهر استان خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر […]

بامداد خبر:مدیرعامل شرکت آبفا فارس از اجرای ۳۰۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب دیگر، در شهرهای داراب، فسا و فیروزآباد، در پی تمدید ۳ ساله تفاهمنامه بانک توسعه ی اسلامی به منظور ایجاد تأسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۶ شهر استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر علی جان صادق پور در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت موافقتنامه شرکت آبفا استان فارس با بانک توسعه ی اسلامی مبنی بر مشارکت این بانک جهانی در ایجاد تأسیسات فاضلاب ۶ شهرها داراب، فسا، فیروزآباد، نی ریز، سپیدان و آباده، در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، قرارداد ۵ پروژه ی موضوع این تفاهمنامه که شامل تصفیه خانه فاضلاب سپیدان، فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر داراب و فاز ۱و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر فیروزآباد می باشد بنا به دلایلی توسط بانک توسعه اسلامی فسخ گردید که با درخواست شرکت آب و فاضلاب استان فارس مبنی بر تمدید ۳ ساله مهلت اخذ تسهیلات از این بانک، با پیگیری های وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی، بانک توسعه اسلامی موافقت خود را با این درخواست اعلام نمود. مدیر عامل شرکت آبفا فارس اضافه نمود: با موافقت بانک توسعه ی اسلامی به منظور تکمیل باقیمانده ی پروژه های موضوع موافقتنامه، ۵ مناقصه جدید جهت اجرای شبکه ی جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرهای فسا، داراب و فیروزآباد در حال برگزاری می باشد که پیش بینی می گردد با اجرای این پروژه ها در ۲ سال آتی بالغ بر ۳۰۶ کیلومتر به شبکه های جمع آوری فاضلاب این ۳ شهر افزوده گردد. همچنین ۳۵۰۰۰ مشترک جدید فاضلاب نیز با اتصال به شبکه جمع آوری فاضلاب از مزایای اجرای این پروژه ها منتفع می گردند. وی ادامه داد: علاوه بر این برگزاری ۳ مناقصه ی دیگر نیز به منظور احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای فسا و نی ریز با ظرفیت مجموع ۳۰۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز و همچنین تکمیل تصفیه خانه ی فاضلاب شهر سپیدان با ظرفیت ۴۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز در حال اخذ مجوز از بانک توسعه ی اسلامی می باشد.
لازم به توضیح است: بر اساس توافقنامه ی شرکت آبفا فارس و بانک توسعه ی اسلامی طی سنوات گذشته، مقرر گردیده بود تا ۶ تصفیه خانه با ظرفیت کل ۶۴۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز و همچنین ۵۴۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در قالب ۱۶ پروژه با اعتبار ۷۷/۱۴۳ میلیون یورو در شهرهای آباده، سپیدان، داراب، فسا، فیروزآباد و نی ریز اجرا گردد. از تعداد ۱۶ پروژه تعداد ۶ پروژه شامل تصفیه خانه فاضلاب آباده و داراب و اجرای لات ۱ و ۲ شبکه فاضلاب آباده و نی ریز تکمیل و یا دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصد می باشد. قرارداد احداث تصفیه خانه فاضلاب فیروزآباد نیز در سال جاری منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. شایان ذکر است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل طرح ۵۰ درصد می باشد که به منظور تکمیل پروژه های باقیمانده و نیمه تمام، برگزاری ۸ مناقصه شامل مناقصه احداث تصفیه خانه فاضلاب فسا و نی ریز، اجرای فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب فسا و داراب و باقیمانده شبکه جمع آوری و خطوط انتققال فاضلاب شهر فیروزآباد و همچنین مناقصه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سپیدان در دست اقدام می باشد و انشاءا…به زودی با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.