اعلام حضور «پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روسیه

رسانه‌های روسی اعلام کردند که رییس‌جمهور این کشور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آینده روسیه شرکت خواهد کرد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت خواهد کرد. به نوشته راشاتودی، پوتین امروز در جریان مراسم اهداء مدال به […]

رسانه‌های روسی اعلام کردند که رییس‌جمهور این کشور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آینده روسیه شرکت خواهد کرد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت خواهد کرد.

به نوشته راشاتودی، پوتین امروز در جریان مراسم اهداء مدال به قهرمانان جنگ در اوکراین در کاخ کرملین، در گفت‌وگوی غیررسمی با حضار، قصد و برنامه خود را برای حضور در انتخابات سال آینده این کشور را اعلام کرد.

امروز جمعه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه را در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس ۲۰۲۴ تعیین کرد و «اِلا پامفیلوف»، رئیس این کمیسیون گفت که تصمیم در مورد فرمت سه روزه با رأی‌گیری اعضای کمیسیون به تصویب رسید. پیش از این شورای فدراسیون روسی اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

پیش از این ۶ منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که پوتین تصمیم گرفته تا در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس ۲۰۲۴ حضور یابد، حرکتی که او را حداقل تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می‌دارد؛ زیرا رئیس کرملین احساس می‌کند باید مسکو را در خطرناک‌ترین دوره دهه‌های اخیر هدایت کند.

پوتین که هفتم اکتبر ۷۱ ساله شد، در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در روسیه را از زمان «ژوزف استالین» داشته و حتی دوره طولانی‌تری را از دوره ۱۸ ساله «لئونید برژنف» تجربه کرده است.