در راستای آغاز طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت

استفاده بیش از ۸ میلیون اصله درخت و ۶ هزار بذر جنگلی در طرح سراسری کاشت درخت در فارس

بامداد خبر:در راستای پویش همگانی طرح کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسرکشور نخستین گام کاشت نهال و بذر با حضور استاندار، سپاه، ارتش، بنیاد مسکن، امور عشایر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، معاون ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، سمن ها و مردم در شهر بین المللی سلامت شیراز اجرا شد. […]

بامداد خبر:در راستای پویش همگانی طرح کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسرکشور نخستین گام کاشت نهال و بذر با حضور استاندار، سپاه، ارتش، بنیاد مسکن، امور عشایر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، معاون ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، سمن ها و مردم در شهر بین المللی سلامت شیراز اجرا شد.
توسعه جنگلکاری و فضای سبز در شهر سلامت شیراز سهم بسزایی برای مردم فارس دارد

محمد هادیه ایمانیه استاندار فارس در این مراسم با اشاره به ابراز خرسندی از اجرای موفق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان اظهار داشت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری کاشت یک میلیارد درخت با کمک مردم گام بسیار بزرگی در جهت توجه به فضای سبز و مردم بوده و این آرزوی هر ایرانی است.
ایمانیه تصریح کرد: با توجه به آلودگی روزافزون کشور و پیشرفت تکنولوژی کاشت درخت و توسعه فضای سبز از ملزومات و کارکردهای مهم اجتماع امروزی است که می بایست در اجرای بسیاری از پروژه ها مدنظر قرار گیرد.
ایمانیه در ادامه با اشاره به اهمیت جنگلکاری و کاشت درختان در جلوگیری از تخریب و از بین رفتن عرصه های منابع طبیعی گفت: در راستای مقابله با مخربان و تخریب کنندگان طبیعت و جنگلها باید تلاش کرد و این مهم وظیفه ای ملی و همگانی است.
وی در ادامه با تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش با قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری استان در شناسایی تخریب کنندگان عرصه های طبیعی اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه های متولی امر زمین و اقدامات نظارتی بویژه همت جمعی و همکاری جدی شاهد ریشه‌کن شدن این پدیده در سطح استان باشیم.
استاندار فارس در ادامه با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در ساخت شهر سلامت افزود: این پروژه سلامت محور نقش ارزنده ای در رونق اقتصادی و گسترش زیرساخت های درمانی این استان و جنوب کشور خواهد داشت.
استفاده از تمام ظرفیت های استان برای اجرای این طرح بزرگ

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در این مراسم در راستای عملیاتی شدن این طرح بر استفاده از تمام ظرفیتهای استان و تعامل بین سازمانی در جهت تحقق این طرح بزرگ تاکید کرد و گفت: یکی از کاردکردهای این طرح بزرگ استفاده از پتانسیل و ظرفیت تمامی اقشار ،دستگاههای اجرایی ،کنشگران منابع طبیعی و همه ذینفعان این پروژه بزرگ است.
طرح کاشت سراسری درخت تا پایان سال ادامه خواهد داشت

حجت الله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هم در این مراسم از تولید بیش از ۸ میلیون اصله نهال با گونه های بادام، ارژن، سرو و کاج خبر داد و گفت: دراین مرحله ۶ هزار کیلو بذر جنگلی با همراهی مردم و مسئولان کاشته و به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مرادی افزود: انتخاب شهر بین المللی سلامت شیراز در راستای امضای تفاهم نامه ای فی مابین این اداره با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و همچنین مسئولان شهر بین‌المللی سلامت و نیز براساس موقعیت و امکانات، بهره وری عام المنفعه، نگهداری، قرق و چشم انداز طولانی مدت مد نظر قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه پویش بذرکاری با مشارکت سازمان ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و در راستای احیای عرصه های منابع طبیعی در سطح کشور برگزار شده است تصریح کرد: این مراسم همزمان در دیگر شهرستانها برگزار وعلاوه بر آن پویش سبز درختکاری تا انتهای سال در چندین مرحله و در بسیاری از شهرستانهای استان ادامه دارد.
گفتنی است: در حاشیه این مراسم استاندار فارس و جمعی از مسئولان ارشد استان چند اصله نهال غرس کردند.