محمد صادق حمیدیان جهرمی ، رِییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس:

به دوش کشیدن خودکفایی گندم برای فارس مشکلاتی ایجاد کرده که باید جبران شود

بامداد خبر: محمد صادق حمیدیان جهرمی ، رِییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: گاهی لغاتی مثل توسعه که یک معنی کیفیست مورد کم لطفی و بد فهمی قرار می گیرد و عده ای امار را مقایسه اعداد می دانند اما باید زمینه های حاشیه ای ان […]

بامداد خبر: محمد صادق حمیدیان جهرمی ، رِییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: گاهی لغاتی مثل توسعه که یک معنی کیفیست مورد کم لطفی و بد فهمی قرار می گیرد و عده ای امار را مقایسه اعداد می دانند اما باید زمینه های حاشیه ای ان نیز توجه شود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی گفت : اتاق فارس بخشی از اتاق ایران است ولی این نافی مسوولیت های ما نیست. وی گفت زیر ساختهای ما دچار اشکال است زیرا ما به عنوان استانی با ۶درصد جمعیت و ۷ درصد مساحت سرزمینی ایران ولی ۴و نیم درصد جی دی پی کشور را ایجاد می کنیم .
حمیدیان گفت ، استان فارس دو ضربه اساسی اول از خشکسالی و دوم از حذف استان از جریان انتقال ترانزیتی کشور خورده است .
وی گفت: کیفیت اب در استان فارس به شدت پایین آمده توضیح داد که اگرچه عملکرد در واحد سطح افزایش داشته اما با کاهش تولید روبرو هستیم . وی گفت : به دوش کشیدن خودکفایی گندم برای فارس مشکلاتی ایجاد گرده که باید جبران شود.
وی گفت : اگر به دلیل قابل توجه بودن سهم اشتغال در بحث کشاورزی آسیب به این حوزه در بخش اشتغال می تواند به مشکلاتی بیش از بخش صنعت و خدمات منجر شود.
وی در تشریح توانمدی استان در حوزه صادرات گفت: صادرات غیر نفتی در حال نزدیک شدن به مرز ۲۰ میلیارد دلار است و در این حوزه نسبت به دیگر استانها وضع مناسبی داریم. وی گفت : در حال تعامل با مقامات استان در همه موارد در جهت رشد شاخص های اقتصادی استان هستیم ولی این موضوع نافی انتقاد و مطالبه گری نمی شود.