رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد ؛

اجرای ارکستر سمفونیک حافظ همزمان با بزرگداشت روز حافظ

ایجاد ۲۰ زمین چمن ورزشی در مناطق کم برخوردار شیراز بامداد خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز فقر در میدان گاه شهری دارد، گفت: هر زمان بخواهیم تجمع و رویدادی برگزار کنیم در هر زمینه‌ای که باشد پلازای شهری نداریم به همین دلیل به طور جدی موضوع را […]

ایجاد ۲۰ زمین چمن ورزشی در مناطق کم برخوردار شیراز

بامداد خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز فقر در میدان گاه شهری دارد، گفت: هر زمان بخواهیم تجمع و رویدادی برگزار کنیم در هر زمینه‌ای که باشد پلازای شهری نداریم به همین دلیل به طور جدی موضوع را دنبال می کنیم که بستر این فضا ایجاد شود.
اجرای ارکستر سمفونیک حافظ همزمان با بزرگداشت روز حافظ
محمدعلی چوبینی در نشست خبری تبیین برنامه‌های این سازمان، تصریح کرد: در شیراز  باید خیابان‌هایی شاخص برای رویدادهای مختلف داشته باشیم.
وی با بیان اینکه فاز اول بلندگو شهری نیز مدنظر است، یادآور شد: این موضوع طرح جامعی دارد و فاز یک پیمانکار در مرحله عقد قرارداد است
 و در محور اصلی که راهپیمایی ها برگزار می‌شود قرار دارد.
چوبینی با اشاره به آغاز پژوهش تدوین دانشنامه شیراز در ۸ جلد عنوان کرد: از آنجا که هیچ اثر مکتوبی که به طور جامع شهر شیراز را معرفی کند، نداریم لذا دایره المعارف شیراز در ۸ جلد کار پژوهشی آغاز و در مرحله عقد قرارداد است.
وی افزود: امید است تدوین این دانشنامه با یک قرارداد ۲۱ ماهه به انجام برسد. وی از تدوین این دانشنامه به شکل سه زبانه خبر داد . وی همچنین از ایجاد دفتر مطالعات و کتابخانه تخصصی شیراز ذیل مرکز شیرازشناسی خبر داد و گفت: هر کتاب مکتوبی با هر نگاهی به شیراز و تاریخ آن جمع آوری خواهد شد تا کتابخانه شیراز راه اندازی شود.
چوبینی با اشاره به اینکه امروز کتاب های پراکنده زیادی در باب تاریخ و  فرهنگ شیراز و شکل گیری شیراز داریم ، عنوان کرد:  مرکز شیراز شناسی عملا یک اسم است و با حداقل ظرفیت حرکت می کند که درحال احیا هستیم و تلاش داریم تمامی آثار مکتوب با هر نوع نگاهی که در حوزه شیراز و تاریخ شیراز است جمع اوری و کتاب خانه تخصصی شیراز و دفتر مطالعات شیراز را ایجاد و بحث دانشنامه شیراز در همین راستا است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: به زودی قرارداد سمفونی شیراز بسته و در هفته شیراز سال آینده به بهره برداری می رسد.
معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه بعد از چندین ماه فراز و نشیب های سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بحث های مختلفی در حوزه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود، عنوان کرد: حوزه مسائل فرهنگی  اجتماعی، ورزشی، هنر و… کارهای زیادی می‌طلبد و  کلانشهر شیراز نیازمندهای مختلفی در حوزه های مختلف دارد.
به گفته چوبینی یکی از ماموریت ها و رسالت های این است که ماموریت سازمان را نشان دهیم و این درحالی است که ماموریت و رسالت سازمان گاها خوب شناخته نمی شود و دستخوش نگاه‌های اجتماعی و فرهنگی است که دراین حالت اولویت ها متفاوت می شود.
وی تصریح کرد: شهر شیراز به لحاظ رشد و توسعه در زیرساخت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارای آمایشی دقیقی نبوده است و نیازسنجی هایی که می شود گاها مبتنی بر آمایش دقیق نبوده است.
۱۱ سالن ورزشی طراحی و کلنگ زنی می‌شود
معاون شهردار شیراز با اشاره به برخی از طرح های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: طرح هایی که از ابتدا سال تعریف کرده‌ایم که طراحی ۱۱ سالن ورزشی ویژه بانوان و آقایان یکی از طرح ها است و ۸ مورد آن در آبان ماه کلنگ زنی می‌شود.
چوبینی افزود: همچنین ۲۰ زمین چمن ورزشی فوتبال در دستور کار است که پیمانکار ان مشخص شده است و بخشی در مدارس است که در ساعات خارج از شیفت در اختیار عموم قرار بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در پایان دوره شورای ششم و شهرداری بتوانند قریب ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر سالن ورزشی غیر توپی به سرانه موجود اضافه کنند.
چوبینی با اشاره به درنظر گرفتن ۱۱ باغ خانواده با فضای ویژه‌ای برای بانوان گفت: این فضا در حوزه ورزشی و فرهنگی است و نیاز است بهره بردار بخش خصوصی با رویکرد فرهنگی آن را ایجاد کند.
وی افزود: در خصوص باغ مهربانو پیمانکار آن تا یک ماه اینده مواردی که نیاز است را  تکمیل می‌کند.
معاون شهردار شیراز در خصوص سینما جوان نیز گفت: این سینما سه بهره برداری حرفه ای دارد که با یکی قرارداد می‌بندیم.
چوبینی با اشاره به در نظر گرفتن دو فرهنگسرا در شهرک سامان منطقه ۲ و فرهنگسرا منطقه کشن بیان کرد: این دو فرهنگ سرا طراحی شده است و تا اوایل زمستان کلنگ زنی می شود.
وی از طرح توسعه فرهنگسرا نجوم در بوستان معلم با ظرفیت ۲.۵ برابری خبرداد و افزود: همچنین توسعه فرهنگسرا کتاب و کافه کتاب نیز طراحی آن انجام شده است.
چوبینی خاطرنشان کرد: دو موضوع مهم در شیراز از جمله  نگارخانه و فضایی که هنرمندان تجسمی بتوانند اثار خود را به نمایش بگذارند روبرو هستیم و حداقل به ۳ نگارخانه نیاز داریم که درحال جانمایی آن هستیم
باغ کودکان و اوتیسم اجرا می شود
معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه طرح باغ کودکان  از شورای پنجم گذاشته شده بود و در ادامه رها شده بود ، عنوان کرد: این پارک بین خیابان شهید کسایی و رمضانی است و نگاه ما ارائه خدمات شهری به کودکان است.
چوبینی خاطرنشان کرد: پروژه باغ کودکان تعطیل شده بود و اجرا ان تا پایان آذرماه انجام و اماده بهره برداری می شود.
وی افزود: همچنین پارک اوتیسم برای کودکان در  شورا مصوب شد که بخشی از پارک خانواده کشن برای کودکان اوتیسم بهسازی با حدود ۷ هزار متر مربع انجام در اختیاز کودکان اوتیسم قرار می گیرد.
اجرای ارکستر سمفونیک حافظ همزمان با بزرگداشت روز حافظ
روح الله مظفری؛ معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به برنامه های بزرگداشت روز حافظ گفت: امسال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برنامه گرامیداشت حافظ شروع می شود که مهم ترین برنامه این ایام  ارکستر سمفونیک حافظ است که بخشی از یک اوپرا چند ساعته در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه در تالار حافظ برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ریزی شده است که ارکستر سمفونیک مخصوص شیراز داشته باشیم.
مظفری ادامه داد: برنامه های خاطره سازی و بازسازی خاطرات با حافظ داریم که در قالب دو برنامه» عکس و خاطره «و» نقل و خاطره « در قالب جشنواره موضوعی است و تا ابان ماه نیز فرصت دارد.
وی با اشاره به برنامه میدانی در گذر حافظ به مدت دو شب با حضور آذر گفت: این برنامه در  قالب مشاعره در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه برگزار می شود.مظفری افزود: همچنین آذین بندی گذر حافظ، اجرای برنامه با مرکز حافظ شناسی و نشست علمی حافظ خواهیم داشت.
به گفته معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز حدود ۵ پخش برنامه در هفته گرامیداشت حافظ دنبال می‌شود و در راستای شهر خلاق ادبی که شیراز به القوه فضا دارد باید ساختارها و پارامترهای لازم را دید و عنوان شهر خلاق ادبی به شیراز اختصاص پیدا کند.
مظفری با اشاره به خوانش ۲۵۶ غزل از حافظ توسط کودکان  و نونهالان در یک استودیو تخصصی گفت: بخش صوتی این غزل خوانی نیز منتشر می‌شود.
وی یادآور شد که دبیرخانه بزرگداشت حافظ شیرازی به صورت قانونی و مصوب در شورای فرهنگ عمومی در دستور کار است.