شهردار کلانشهر شیراز :

آتش نشانان با جان و مال مردم در ارتباط هستند و در پاسداری جان مردم از جان خود می گذرند

بامداد خبر:در ۴ ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش نشانی در شهرک گویم و یک ایستگاه در بوستان دراک به بهره برداری رسیده است‌. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد حسن اسدی در آیین پاسداشت روز آتش نشان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ بویژه شهدای آتش نشان، […]

بامداد خبر:در ۴ ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش نشانی در شهرک گویم و یک ایستگاه در بوستان دراک به بهره برداری رسیده است‌.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد حسن اسدی در آیین پاسداشت روز آتش نشان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ بویژه شهدای آتش نشان، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن هفتم مهر ماه، مصادف با روز آتش نشان به پاس خدمات این عزیزان میزبان خانواده های محترم آتش نشانان شهرداری شیراز هستیم.

شهردار کلانشهر شیراز افزود: در کشور ما هیچ یک از فعالیت آتش نشانی به بخش خصوصی واگذار نشده، چرا که آتش نشانان با جان و مال مردم در ارتباط بوده و جان مردم را پاسداری کرده و در این امر مهم جان خود را فدا می کنند.

شهردار شیراز با اشاره به اقدامات زیر ساختی صورت گرفته توسط شهرداری، گفت: در ۴ ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش نشانی در شهرک گویم و یک ایستگاه در بوستان دراک به بهره برداری رسیده است‌.

اسدی گفت: در خصوص فوق العاده جذب ۱۴۸ درصدی بررسی ها از زوایای قانونی انجام شده و ممنوعیت برای مشمولیت این جذب وجود ندارد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه خرسند هستیم که سازمان آتش نشانی خدمات خود را به صورت فرا استانی ارائه می دهد، تصریح کرد: به مظلومیت و نجابت آتش نشانان در ایستگاه های آتش نشانی غبطه خورده و فعالیت آنها مایه مباهات است.

اسدی در پایان از کلیه آتش نشانان و خانواده آنها که در کسوت یک امدادگر به هم نوع خود کمک می کنند قدردانی کرد و گفت: نجات جان انسان ها مهمترین اولویت مدیریت شهری است.

در وجود آتش نشانان، ایثارگری و ایمان به تمام معنا محسوس است

سید ابراهیم حسینی رییس شورای اسلامی شهر شیراز از ایثارگری ، حسن تدبیر و بزرگواری آتش نشانان تقدیر کرد و گفت: به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و به نمایندگی مردم شیراز در برابر این عزیزان ایثارگر سر تعظیم و احترام  فرود آورده و از آتش نشانان گرامی تشکر می کنم.

سید ابراهیم حسینی در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکارانی که این جشن باشکوه را تدارک دیدند گفت: ایثارگری و ایمان به تمام معنا را در وجود آتش نشانان به تمام معنا محسوس است و این جلسه به صرف تشکر و تقدیر گوشه کوچکی از خدمات  و زحمات این قشر محترم ترتیب داده شده است.

نمایشگاه دستاوردهای بر پا شده در حوزه آتش نشانی بسیار باشکوه و قسمتی از جان فشانی های این عزیزان است

عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس : در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن هفتم مهر ماه روز آتش نشان به خانواده های آتش نشانان که یاری گر آنها بوده و این وظیفه خطیر را بر عهده دارند، تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه این روز با هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) تقارن دارد، افزود: نمایشگاه دستاوردهای بر پا شده در حوزه آتش نشانی بسیار باشکوه بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس  همچنین از شهردار شیراز و رییس سازمان آتش نشانی و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز که پشتیبان اصلی سازمان آتش نشانی هستند، قدردانی کرد.

کریمی در پایان سفر ریاست جمهوری را به استان فارس و شهر شیراز یک رویداد بزرگ عنوان کرد و گفت: باید میزبان بسیار خوبی باشیم و برای برکات سفر ایشان خود را مهیا کنیم.

تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدیریت بحران در شهر شیراز

غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروز آتش نشانان ما یک آرامش دارند و دریافتند شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان دو مجموعه پر قدرت در کنار آنها حضور دارند.

غلامرضا غلامی افزود: با حضور دکتر اسدی شهردار کلانشهر شیراز در مجموعه مدیریت شهری و حمایت های شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب بودجه بیشتر و تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدیریت بحران در شهر شیراز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به امضاء قرارداد ۱۸۱ میلیارد تومانی خرید تجهیزات توسط شهرداری شیراز، گفت: با تاکید شهردار شیراز این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این موضوع نشان دهنده آن است که نجات جان انسان ها برای مدیریت شهری شهرداری شیراز به عنوان یک اولویت است و تلاش دارد تا با خرید و تکمیل تجهیزات مورد نیاز موجبات آسایش مردم شریف شیراز را فراهم کند.

غلامی در پایان افزود: در دوره مدیریت آتش نشانی جدید حادثه نگران کننده ای در شهر شیراز که مدیریت نشده باشد، نداشتیم.

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ۳ پویش تاثیرگذار چهارشنبه سوری، نجات طبیعت شیراز و طرح بام بانوان آتش نشان محلات خبر داد/در پویش چهارشنبه سوری ۵۹% کاهش حوادث داشتیم.

هادی عیدی پور در مراسم پاسداشت مقام آتش نشان اظهار کرد: کار آتش نشانی به صورت شبانه روزی است و در حاشیه مراسم قدردانی و پاسداشت از خدمات آتش نشانان همکاران من در صحنه وقوع یک حادثه مشغول به انجام وظیفه بودند.

وی افزود: سازمان آتش نشانی طی ۸ ماه گذشته ۳ پویش چهارشنبه سوری، نجات طبیعت شیراز و طرح بام بانوان آتش نشان محلات را اجرا کرد و هدف از این پویش ها فرهنگ سازی و پیشگیری از تلفات و اتفاقات که امکان وقوع دارد است، به گونه ای که در پویش چهارشنبه سوری ۵۹% کاهش حوادث داشتیم و این نشان دهنده تاثیر گذاری مثبت این پویش است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: در سال جاری با تدابیر، آموزش ها، فرهنگ سازی و خرید تجهیزات اطفا حریق که انجام شد در حوزه آتش سوزی طبیعت شاهد حوادث کمتری بودیم.

عیدی پور تصریح کرد: میزان هزینه کرد خرید تجهیزات مختص اطفاء حریق در ارتفاعات بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است که با این اقدام شاهد کاهش حریق در ارتفاعات هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی در شهر شیراز ۲۴ ایستگاه خدمت رسانی دارد که در یک چشم انداز ۵ ساله باید ۴ ایستگاه افزوده و به ۳۶ ایستگاه عملیاتی برسد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: مدت زمان رسیدن به محل حادثه ۵ دقیقه و‌ ۲۰ ثانیه است که استاندارد جهانی آن بین ۴ تا ۶ دقیقه است و ما تمام تلاشمان را داریم که برای خدمت رسانی بهتر به زمان کمتر از ۵ دقیقه برسیم که با احداث ایستگاه های آتش نشانی بیشتر در سطح شهر، این زمان کاهش یابد.

عیدی پور ضمن قدردانی از شهردار شیراز، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش بودجه سازمان، گفت: بودجه عمرانی سازمان آتش نشانی ۱۸۵ میلیارد تومان است که ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان اختصاص یافته است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات است که در آینده نزدیک ۵ دستگاه خودرو به ناوگان افزوده خواهد شد.

عیدی پور همچنین در خصوص خرید نردبان ۵۶ متری گفت: قرار داد آن منعقد شده و ۲۲ میلیارد تومان قسط اول آن پرداخت شده، در حالی که خرید این نردبان برای شهرداری شیراز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

او  با بیان اینکه در سال جاری تیم های تخصصی در حوزه آتش نشانی تشکیل می شود، افزود: تیم هَزمَت بسیار استراتژیک بوده و این حوزه نیازمند تجهیز ناوگان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان است. تشکیل تیم واکنش سریع از دیگر موضوعات مورد اشاره رییس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز است.

عیدی پور گفت: دکتر اسدی شهردار شیراز با حضور خود در ایستگاه های آتش نشانی، به صورت رو در رو با آتش نشانان دیدار و گفت و گو داشته و این اتفاق بزرگی برای مجموعه آتش نشانی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: آتش نشانان و حتی خانواده آنها برای شیفت های ۲۴ ساعته بسیار مشکل دارند و امید است با جذب ۲۷۰ نفر پرسنل، آسایش خانواده آتش نشانان را شاهد باشیم.

عیدی پور در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اصلی ترین دغدغه آتش نشانان مسئله مسکن است و اغلب نیروهای آتش نشان به دلیل هزینه های بالا در شهرک های اطراف شیراز سکونت دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهید آتش نشان نداشته باشیم، گفت: ذات کار آتش نشانی این است که در هنگام خداحافظی با خانواده خود ممکن است برگشتی نباشد و این موضوعی که آن را با پوست و خون خود لمس می کنیم.