افزایش سه برابری برداشت بادام در بیضا

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان برداشت بالغ بر ۵۴ تن بادام از سطح باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت بادام نسبت به سال قبل افزایش ۳٫۶ برابری داشته است. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: در سال جاری سطح باغ های […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان برداشت بالغ بر ۵۴ تن بادام از سطح باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت بادام نسبت به سال قبل افزایش ۳٫۶ برابری داشته است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: در سال جاری سطح باغ های بارور بادام در این شهرستان ۵۴ هکتار است که از این سطح ۴۲ هکتار به باغ های آبی و ۱۲ هکتار به باغ دیم اختصاص دارد.
وی افزود: برداشت بادام از اوایل شهریور ماه آغاز شد و تا ابتدای مهرماه پایان یافت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: با برداشت این مقدار بادام، بیش از ۶۴ میلیارد ریال عاید کشاورزان بیضا شد.
به گفته او عمده ارقامی که در بیضا کشت می‌شوند، رقم‌های دیر گُل سنگی و مامایی است.
مویدی با اشاره به اینکه درخت بادام قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت بصورت دیم را دارا است خاطر نشان کرد: بادام از درختان کم آب بر است که از نظر اقتصادی می تواند درمعیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بهبود نسبی وضعیت بارندگی ها در سال گذشته که منجر به آبرسانی بهتر به باغ های بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول به باغی از عوامل موثر در بهبود عملکرد درختان بادام در این بازه زمانی بوده است.