آغاز برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۱۲ هزار هکتار مزارع شهرستان مرودشت

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان خبرداد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر منصور امیریان بیان کرد: سطح ابلاغی کشت ذرت علوفه ای این شهرستان، در سال زراعی جاری ۱۲۰۰۰ هکتار بوده که عملیاتی گردیده است و در راستای اجرای الگوی کشت، […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان خبرداد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر منصور امیریان بیان کرد: سطح ابلاغی کشت ذرت علوفه ای این شهرستان، در سال زراعی جاری ۱۲۰۰۰ هکتار بوده که عملیاتی گردیده است و در راستای اجرای الگوی کشت، نسبت به سال گذشته کشت این محصول در سطح شهرستان کاهش داشته است.
وی افزود: ارقام ذرت علوفه ای مورد استفاده کشاورزان این شهرستان شامل ۷۰۳، ۷۰۴ و والبوم می باشد و متوسط عملکرد در هر هکتار۶۰ تن می باشد و پیش بینی می گردد میزان ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه ای مرغوب از مزارع این شهرستان تولید گردد و با توجه به کیفیت این علوفه به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر بالا، جهت مصرف دام و تهیه سیلو مورد استفاده دامداران شهرستان و دیگر مناطق استان و خارج از استان قرار گیرد.
امیریان با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه ای بسته به تاریخ کشت، از شهریور ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از ۹۰ در صد مزارع ذرت علوفه ای این شهرستان مجهز به روش های نوین آبیاری می باشد.