پیش بینی تولید ۱۲٫۵ تن گیاه مریم گلی در بیضا

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت گیاه دارویی مریم گلی برای اولین بار از سطح ۲٫۵ هکتار از اراضی کشاورزی بیضا خبر داد و گفت: مریم گلی از خانواده نعناییان است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با بیان اینکه این گیاه چند ساله هست، افزود: کشت نشائی گیاه […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت گیاه دارویی مریم گلی برای اولین بار از سطح ۲٫۵ هکتار از اراضی کشاورزی بیضا خبر داد و گفت: مریم گلی از خانواده نعناییان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با بیان اینکه این گیاه چند ساله هست، افزود: کشت نشائی گیاه مریم گلی در فصل پاییز انجام شد و سالانه سه بار محصول از این مزارع برداشت می شود.
وی تصریح کرد: اولین برداشت در نیمه فصل بهار قبل از گلدهی و همچنین دومین و سومین برداشت، به ترتیب در نیمه تابستان و نیمه پاییز انجام می ¬شود.
به گفته این مقام مسئول انتظار می رود تا پایان زمان برداشت بالغ بر ۱۲٫۵ تن برگ تازه مریم گلی در مزارع مذکور تولید شود.
او خاطر نشان کرد: ارزش هر کیلو مریم گلی تر در سال جاری ۷۰۰ هزار ریال برآورد شده است.
مویدی پیش بینی کرد: پس از خشک کردن اندام¬ های هوایی برداشت شده در سایه ۲٫۵ تن محصول خشک جمع آوری و راهی بازارهای استان فارس و استان های همجوار گردد.
وی بیان کرد: مریم گلی ۵ تا ۷ سال عمر می¬کند و برای رویش به نوع خاک حساس نیست و تقریباً در هرنوع خاکی به خوبی رشد می¬کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: این گیاه ضمن مصرف آب کم با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوار‌های روستایی می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب به منظور تغییر الگوی کشت استفاده شود.
او اظهار کرد: این گیاه معطر و شفابخش، مقوی اعصاب بوده و در رفع افسردگی، خستگی و معالجه ام اس نیز از آن استفاده می شود.