راه اندازی کتابخانه مرکزی شهر صدرا با عنوان باغ کتاب

بامداد خبر: مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا به راه اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان باغ کتاب اشاره ای کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با زیر بنای ۴۸۰۰ و با۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال بتن ریزی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبرمهندس […]

بامداد خبر: مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا به راه اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان باغ کتاب اشاره ای کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با زیر بنای ۴۸۰۰ و با۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال بتن ریزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبرمهندس مهدی پوربهی در نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه زحمت‌کشان عرصه اطلاع رسانی هستند، گفت: کار رسانه با کار حضرت زینب (س)، بعد از واقعه عاشورا تشابه دارد که امیدوارم رسانه ها نیز کار اطلاع رسانی خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا جمعیت این شهر را ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهر شیراز تصمیم گرفته شد شهر جدیدی برای سررزیر جمعیتی شیراز ایجاد شود که شهر صدرا با شهرسازی جدید و نوین شکل گرفت و اکنون نیز صدرا بعد از شیراز پرجمعیت ترین شهر استان از حیث جمعیت است.

پوربهی با بیان اینکه چند مدیریتی و کندی صدرا مشکلاتی را ایجاد می کنند، گفت: در شهر صدرا چند دستگاه مسئولیت مدیریت این شهر را بر عهده داشتند که همین باعث بروز مشکلاتی شده بود ولی اکنون با دستور استاندار فارس، مدیرعمران صدرا به عنوان نماینده استاندار، مدیریت واحد را پیگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه عمران شهر جدید با قوانین و مقررات خاص تدوین شده که موظف است که در این راستا به ایفای نقش بپردازد، تصریح کرد: شرکت عمران صدرا متولی زیر ساخت های زیر و روبنایی و متولی تحویل زمین بوده است که به خوبی این کار را انجام داده است.

مدیر عامل عمران شهر صدرا گفت: در بحث تامین زیرساخت های صدرا ۲ بخش زیر و رو بنایی را ایجاد می کنیم و روشنایی معابر، تامین آب و پساب شهری، تامین فضاهای فرهنگی مذهبی اجتماعی و امنیتی و بیش از ۱۱۰ هزار تن آسفالت انجام داده ایم ولی متاسفانه دستگاه های خدمات رسان به موقع فعالیت خود را انجام نداده اند.

پوربهی در خصوص بزرگراه قره پیری نیز گفت: پروژه بزرگراهی قره پیری به طول ۱۰ کیلومتر به عنوان سهل الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز، بلوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می کند که ۷ کیلومتر اجرای این پروژه در محدوده قانونی صدرا است که با ۸۰ دستگاه خودرو و ۲۱۱ میلیارد تومان بودجه در حال انجام است.

وی مشکل اساسی احداث این پروژه را سه و نیم کیلومتری عنوان کرد که در محدوده خدمات شهرداری شیراز است و شهرداری شیراز باید قسمتی از مسیر را تملک کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اقدام و انجام شده این شرکت گفت: در حال حاضر سه و نیم کیلومتر از دوکوهک به صدرا با اعتبار ۱۳۰میلیارد تومان و بزرگراه شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، پروژه دیگر اتصال صدرا به آزاد راه شیراز – اصفهان که در حال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم تا این اتصال شکل گیرد.

وی همچنین به مشکل تصفیه خانه های فاضلاب و پساب و آب آشامیدنی صدرا اشاره داشت و افزود: در این خصوص با تعاملی که با آبفا شیراز شکل گرفت تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا فعال شده است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا اضافه کرد: در بحث آب صدرا در شهریور ماه مشکلات عدیده ای داشتیم که ۲۳ چاه آب اطراف صدرا است که تامین آب شرب را انجام می داد که خط درودزن مشکلات عدیده ای داشتیم و چند چاه در عمق ۳۰۰ متر خشک شده بود و به زودی ظرفیت استفاده ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب اضافه می شود و اکنون مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی را با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال فعالیت است.

پور بهی در بحث تامین نیازهای آموزشی نیز بیان داشت: در این رابطه ۱۸ باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی با ۲۲ هزار متر مربع زمین راه اندازی خواهد شد و این درحالی است که دستگاه های خدمات رسان باید انجام می دادند و امسال نیز هنرستان ۱۸ کلاسی با برآورد ۱۸ میلیارد تومان راه اندازی می شود.

وی در ادامه به راه اندازی کتابخانه بزرگ صدرا با عنوان باغ کتاب اشاره ای کردو گفت: این مرکز فرهنگی در زمین به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیر بنای چهار هزار و ۸۰۰ و با۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال بتن ریزی است.

پوربهی فعالیت های عمران صدرا را در حوزه مذهبی ساخت ۱۲ باب مسجد صدرا عنوان کرد و گفت:در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین را برای مساجد در نظر گرفته ایم.

وی افزود:علاوه بر ساخت ۲ کلانتری و تکمیل و ساخت ساختمان پلیس تخصصی در حال احداث است.

مدیر عامل عمران صدرا با اشاره به اینکه در این شهر سرانه های فضای سبز آموزشی و فرهنگی و تجاری دیده شده است اظهار داشت: کار در حوزه فرهنگی نیاز به زمان دارد و شهر صدرا غیر از سایر شهرها نیاز به ساختاری دارد که با هیات مدیره های ۱۸۰ مجتمع رایزنی و مقرر شد بعد از ساماندهی و بازبینی مجموعه ها بتوان مدیریت واحد ایجاد کرد و با مدیریت شهری به هماهنگی برسد.