مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس:

حضور ۳۵۸ هزار اتباع خارجی در فارس

بامداد خبر: مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس ، تعداد اتباع خارجی حاضر در استان فارس ۳۵۸ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۲۱ هزار نفر بعد از روی کار آمدن مجدد دولت طالبان وارد کشورمان شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، بهرنگ قربانی مدیر کل امور اتباع […]

بامداد خبر: مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس ، تعداد اتباع خارجی حاضر در استان فارس ۳۵۸ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۲۱ هزار نفر بعد از روی کار آمدن مجدد دولت طالبان وارد کشورمان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، بهرنگ قربانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس حضور اتباع خارجی در استان را هم فرصت و هم تهدید دانست و ادامه داد: در برخی مشاغل در استان که هموطنان استقبال نمی کنند با کمبود نیرو مواجه هستیم از جمله در آجرپزی های کوار ، سنگ‌بری‌های نی‌ریز و برخی مرغداری ها که از ظرفیت نیروی کار اتباع بیگانه استفاده می شود.
ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع)
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در محدوده اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: این تصمیم به دنبال حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اتخاذ شده و بر اساس آن مالکان منازل مسکونی محدوده اطراف حرم اجازه واگذاری منازل خود را چه به شکل رهن یا اجاره به اتباع بیگانه را نخواهند داشت.
قربانی ادامه داد: این مساله به شکل پیامک برای شهروندان ارسال شده و به زودی به اتباع نیز اعلام خواهد شد که حق سکونت در این محدوده را ندارند و در یک بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ روزه باید نسبت به تخلیه این مکان ها اقدام کنند.
ممنوعیت فعالیت اتباع بیگانه در شغل فروشندگی
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به ممنوعیت فعالیت اتباع بیگانه در شغل فروشندگی گفت: استان فارس نخستین استانی بود که این از نیمه خردادماه امسال این ممنوعیت را اعلام کرد و به دنبال آن برخی دیگر استان ها نیز آنرا اجرا کردند.
قربانی افزود: البته این بدان معنا نیست که هم اینک هیچ یک از اتباع در شغل فروشندگی فعالیت ندارد اما نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و تا مرحله پملب واحدهای متخلفی که این دستورالعمل را رعایت نکنند پیش خواهیم رفت.
اختصاص حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت مدارس به دانش آموزان اتباع خارجی
وی گفت: همچنین بنا بر مصوبه کارگروه ساماندهی استان، به اداره کل آموزش و پرورش و فرمانداری های استان ابلاغ شده که حداکثر ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس باید ۴۰ درصد باشد و حتما باید ۶۰ درصد ظرفیت مدارس به دانش آموزان ایرانی اختصاص داده شود.