رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد؛

جدیت در شفاف‌سازی و ایجاد شفافیت

راهبرد وحدت، همکاری و هم‌راستایی در اداره شورای اسلامی شهر شیراز بامداد خبر:رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در سایت شورا پنجره شهروندی وجود دارد که بخشی از آن به ثبت شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده‌شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، […]

راهبرد وحدت، همکاری و هم‌راستایی در اداره شورای اسلامی شهر شیراز
بامداد خبر:رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در سایت شورا پنجره شهروندی وجود دارد که بخشی از آن به ثبت شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهدی طاهری در این نشست به تشریح گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تلاش بی‌وقفه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طی دو سال گذشته، می‌توان امیدوار بود که شاهد نتایج بسیار خوبی تا پایان سال جاری باشیم.
او ادامه داد: آنچه طی یک سال گذشته در شهرداری شیراز گذشته است با توجه به عملکرد شهردار، مدیران و کارکنان آن قابل‌تقدیر است.
تشریح مصوبات ابلاغی شورای اسلامی شهر 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح مصوبات ابلاغی شورا پرداخت و اضافه کرد: از مجموع ۳۵۷ مصوبه شورا ۸۵ درصد مورد تأیید فرمانداری بوده است و تنها ۱۳ درصد مورد تأیید نبوده و ۲ درصد در مراحل حل اختلاف است.
طاهری با بیان اینکه مقایسه میان مصوبات سال دوم دوره ششم، نشان از افزایش تعداد مصوبات در این دوره دارد، تأکید کرد: طی دو سال اول، ۷۸ درصد کل مصوبات وارد مرحله اجراشده است. درصد مصوبات به تفکیک حوزه‌های شهرداری ابتدا در حوزه معاونت مالی و اقتصادی و سپس به ترتیب حمل‌ونقل ترافیک، فنی و عمرانی، سرمایه‌گذاری، محیط‌زیست، شهرسازی و معماری است و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در رتبه پایانی و سهم ۲۷ درصدی داشته است.
اقدامات شاخص سال دوم شورای ششم
این مقام ارشد پارلمان شهری شیراز با اشاره به اقدامات شاخص سال دوم شورای ششم گفت: برنامه عملیاتی ۱۴۰۴، تحقق بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ثبت مطالبات شناسایی‌شده شهرداری از سایر دستگاه‌های اجرایی دولت بالغ‌بر ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان، اجرای فازهای  ۱ و ۲ مترو، راه‌اندازی سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، تسهیل صدور پروانه ساختمانی و مصوبه‌ای درباره چاپ کتاب دانشنامه چندزبانه شیراز از اقدامات شاخص مورد تأکید شورای ششم در سال دوم است.
بیشتر سکوت می‌کنم تا حواشی کمتر شود
طاهری در ادامه نشست خبری با بیان اینکه بیشتر سکوت می‌کنم تا حواشی کمتر شود، گفت: قبول دارم که اتمسفر حاشیه در شورا وجود دارد، اما اگر بخواهم صحبت کنم، به حاشیه‌سازی‌های بیشتر دامن زده‌ام و اگر سکوت کنم، متهم به پاسخگو نبودن می‌شوم اما همه‌ تلاش ما بر شفافیت شوراست.
جدیت در شفاف‌سازی و ایجاد شفافیت
او همچنین با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در سایت شورا پنجره شهروندی وجود دارد که بخشی از آن به ثبت شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده‌شده است و متأسفانه شاهد ورودی اطلاعات نیستیم، زیرابه نظر می‌رسد مردم به ما بی‌اعتماد هستند که مشکلاتشان را مطرح نمی‌کنند درحالی‌که بشدت مشتاق ورود اطلاعات مردمی در حوزه مسائل و مشکلات شهر و شهروندان هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در واکنش به اتفاقات اخیر و برگزار نشدن جلسات به دلیل به اکثریت نرسیدن اعضای حاضر و ایجاد شایبه آبستراکسیون، گفت: من رسانه‌ای را تهدید نکرده‌ام و اگر چنین برداشتی از عرایضم شده عذرخواهی می‌کنم، اگرچه برخی اعضا محترم شورا معتقدند رئیس باید به طرح شکایت از برخی رسانه‌ها یا افرادی که توهین‌ها و اهانت‌هایی علیه اعضا طرح می‌کنند، بپردازد، اما تاکنون نه شکایتی ثبت و نه قصدی برای شکایت از رسانه‌ای وجود دارد.
او ادامه داد: کمیته شفافیت با عضویت تمام اعضای شورا به تصویب رسیده، اما راه‌اندازی کمیته نیازمند ابزار‌های قانونی ازجمله آیین‌نامه صیانت از گزارشگران فساد است، لذا علی‌رغم آنکه این ابزار‌ها دو بار در کمیسیون تلفیق بررسی‌شده، اما به دلیل عدم تأمین نظر اعضا هنوز به تصویب نرسیده است، بنابراین کمیته شفافیت علی‌رغم موجودیت، هنوز جلسه‌ای نداشته است‌.
طاهری در خصوص اینکه چرا گزارشی از اختلافات و حاشیه‌های شورا به‌صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد، عنوان کرد: تمام رویکرد‌های همه اعضا در راستای دور شدن از حاشیه‌ها و حضور در میدان کار است و راهبرد بنده در شورا بر مبنای وحدت، همکاری و هم‌راستایی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: البته اختلاف در شکل اختلاف‌سلیقه است که چیز بدی نیست، چراکه در میدان عمل، صفر مطلق بودن اختلافات، عملاً غیرممکن است.
شهردار شیراز مطرح کرد؛

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز طی دو سال

 رشد ۵۰۰ درصدی بودجه‌های عمرانی

 در ادامه ابن نشست خبری شهردار شیراز گفت: بودجه شهرداری این کلان‌شهر طی دو سال گذشته رشد تقریبی ۴۰۰ درصدی داشته است و از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در لوایح متمم و سالانه این دو سال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز؛ محمدحسن اسدی در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم، با تصریح بر اهتمام شهرداری برای اجرای بدون کم‌وکاست مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که همه مصوبات اجرا شود.
افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز طی دو سال
بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز؛ بودجه یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت شهری بوده که طی دو سال گذشته رشد تقریبی ۴۰۰ درصدی داشته است و از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در لوایح متمم و سالانه این دو سال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.
رشد ۵۰۰ درصدی بودجه‌های عمرانی
او با بیان اینکه شهرداری شیراز طی دو سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه را در مرحله عملیات اجرایی و عقد قرارداد قرار داده است، به رشد ۵۰۰ درصدی بودجه‌های عمرانی و افزایش پروژه‌های شاخص و مهم از ۲۲۶ پروژه به ۵۳۶ پروژه اشاره کرد.
اجرای ۵۳۶ پروژه بزرگ‌مقیاس در شهر شیراز
اجرای ۵۳۶ پروژه بزرگ‌مقیاس در شهر شیراز از موضوعات دیگر این نشست بود که اسدی بیان و عنوان کرد: ۶۱۳ پروژه دیگر نیز در مرحله پیش طراحی و یا عقد قرارداد قرار دارد.
به گفته شهردار شیراز؛ اتمام فرآیند فروش اوراق مشارکت با هفتاد خان رستم را پشت سر گذاشتیم تا توانستیم فرآیند فروش اوراق را به اتمام برسانیم و فروش اوراق را به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسانده‌ایم.
 پرداخت‌ ۴ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز
او به رقم ۹ هزار میلیارد تومانی میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران اشاره و بیان کرد: ۴ هزار میلیارد تومان این میزان بدهی به بانک شهر و پیمانکاران پرداخت‌شده است.
میزان مطالبات شهرداری این کلان‌شهر از دستگاه‌های دولتی، ۳۵ هزار میلیارد تومان است
اسدی میزان مطالبات شهرداری این کلان‌شهر از دستگاه‌های دولتی را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: این میزان مطالبه در سامانه دولت ثبت‌شده است.
افتتاح و بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آغاز جهش عمرانی آسفالت در معابر خاکی و کوچه‌های کم‌عرض از مقولاتی دیگر مدیریت ارشد شهری طی یک برنامه دوساله است.
 برگزاری بیش از ۱۷۰۰ جلسه کاری طی ده‌ماهه گذشته
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلسه طی ده‌ماهه گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه نظرات مردم برای ما بسیار مهم است در پایش صورت گرفته از سامانه ۱۳۷ بیشترین گلایه طرح‌شده از سوی مردم ترافیک، آسفالت و سد معبر است.
اجرای ۱۵مرحله آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات پروژه‌های مختلف شهری و جهش عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ هزار میلیارد تومان
اجرای ۱۵مرحله آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات پروژه‌های مختلف شهری و جهش عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ هزار میلیارد تومان از دیگر عناوینی بود که مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در این نشست بر آن تصریح و بر راه‌اندازی نوبت شب پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد.
تقویت دیپلماسی شهری و رویدادهایی با این مضمون ازجمله گسترش خواهرخواندگی با شهرهایی در کشورهای دنیا از موارد مطروحه اسدی بود.
تدوین مصوبه دومرحله‌ای کردن پروانه‌های ساختمانی 
به گفته شهردار شیراز؛ مصوبه دومرحله‌ای کردن پروانه‌های ساختمانی نیز تهیه و تدوین‌شده و در مناطق ۵ و ٧ شهرداری شیراز در حال اجراست.
ثبت اطلاعات املاک و زمین‌های شهرداری در سامانه ثنا
شهردار شیراز با بیان اینکه همه اطلاعات املاک و زمین‌های شهرداری در سامانه ثبت‌شده و املاک گم‌شده نداریم، تصریح کرد: در املاک شهرداری مورد مسیر هم که در اختیار عده‌ای از افراد اعم از مدیران تا کارمندان قرارگرفته است، نیز اظهارنامه در سامانه سنا ارسال‌شده و حکم قضایی تخلیه برای آن‌ها گرفته‌شده است.
او بیان کرد: یک تیم شناسایی پیگیر این املاک هستند و با هرگونه تبعیض در این مورد مخالفیم.
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، هزینه فضاسازی محیطی ایام محرم را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
اسدی در مورد «شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی» گفت: در حوزه معاونت فرهنگی اقدامات لازم در حال انجام است اما نیاز است این بخش تقویت شود.
شهردار شیراز همچنین در خصوص انتقال زندان عادل‌آباد افزود: با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص دیدار و گفت‌وگو داشتیم و جانمایی زندان جدید در جنوب کمربندی پیش‌بینی‌شده است.
او گفت: اراضی حسین الهاشمی و ۵۵ متری هاشمی رفسنجانی بالغ بر چند هزار میلیارد تومان هزینه در حال انجام است و این منطقه از محرومیت بیرون خواهد آمد.
جانمایی باغ موزه قرآنی، دیگر سوال مطرح شده از سوی خبرنگاران بود و شهردار شیراز در این خصوص پاسخ داد: برای این موضوع چند مکان پیش‌بینی شده است و در حال بررسی انتخاب مکان مناسب هستیم.