برداشت نوبرانه خارک و رطب در نخلستانهای لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: برداشت نوبرانه خارک و رطب نخیلات در سطح بیش از ۷۵۰ هکتار نخلستانهای شهرستان لامرد و در بخش اشکنان آغاز شده است. به گزارش روابط عمومی شهرستان لامرد، علیرضا محمدی با اشاره به این نکته که پیش بینی برداشت نخیلات در شهرستان بیش از ۴۰۰۰ تن می باشدو اولین […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: برداشت نوبرانه خارک و رطب نخیلات در سطح بیش از ۷۵۰ هکتار نخلستانهای شهرستان لامرد و در بخش اشکنان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرستان لامرد، علیرضا محمدی با اشاره به این نکته که پیش بینی برداشت نخیلات در شهرستان بیش از ۴۰۰۰ تن می باشدو اولین برداشت با رقم زودرس گشخواه در تیرماه آغاز شده است اذعان کرد،با توجه به توصیه های انجام شده در زمینه مدیریت باغ و مبارزه به موقع با آفات پیش بینی می شود افزایش عملکرد نسبت به سال قبل راداشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه عمده ارقام موجود در شهرستان را گشخواه ،شاهانی،خاصویی،کبکاب ،لشت،قصب پیارم و ….برشمرد ،که شامل ارقام محلی وتجاری می باشد و هرساله در کنار مصرف تازه خوری وخشک کردن و فرآوری خانگی ارسال به استانهای مختلف و صادرات آن را نیزشاهد هستیم.

محمدی در ادامه افزود:با توجه به ارزش نخیلات و سازگاری با منطقه، طی چند سال اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت و توجه بیشتر به این درخت باارزش وخوشبین به ادامه این روند و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط هستیم.

وی در پایان بیان نمود :برداشت نخیلات که با گرمای هوا در تیرماه آغاز شده است ،هر ساله در بخش های مختلف شهرستان انجام و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.