پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون دیمزار در بیضا

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای شروع طرح جهش تولید در دیمزارها از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای تامین ادوات و تجهیزات مکانیزه این طرح در بیضا پرداخت شده است. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی بیان کرد: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای شروع طرح جهش تولید در دیمزارها از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای تامین ادوات و تجهیزات مکانیزه این طرح در بیضا پرداخت شده است.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی بیان کرد: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیصی طرح جهش تولید در دیم‌زارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ملی ۳۷ دستگاه ادوات کشاورزی در این شهرستان جذب شد.
وی تصریح کرد: ۳۳ دستگاه با تسهیلات ۲۵٫۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و چهار دستگاه با تسهیلات ۴٫۵ میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال جاری تامین گردید.
به گفته وی این تسهیلات به منظور خرید ۱۱ دستگاه کشت مستقیم، یک دستگاه ریز دانه کار، ۲۱ دستگاه زیرشکن و چهار دستگاه سمپاش توسط بانک ملی به ۳۷ بهره بردار این بخش پرداخت شده است.
مویدی افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال‌های آینده افزایش چشمگیری در سطح کشت مکانیزه غلات به‌وجود خواهد آورد که نتیجه آن افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش تولید خواهد بود.
این مقام مسئول بر نقش ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بالابردن بهره‌وری محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و حفظ منابع آب و خاک تاکید کرد.
در سال زراعی اخیر سطح کشت محصولات دیم در شهرستان بیضا ۱۵ هزار هکتار بوده است.