مدیر تیم‌های ملی:

شمشیربازی افت وحشتناکی در آینده خواهد داشت

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: مهمترین نیاز ما سالن و تجهیزات است و اگر نتوانیم آنها را تامین کنیم، افت وحشتناکی خواهیم داشت. مرتضی شفیعی در  مورد وضعیت تیم‌های ملی شمشیربازی اظهار داشت: ملی‌پوشان امید ما در اردو حضور دارند و قرار است هفته آینده راهی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شوند. در هر مرحله […]

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: مهمترین نیاز ما سالن و تجهیزات است و اگر نتوانیم آنها را تامین کنیم، افت وحشتناکی خواهیم داشت.

مرتضی شفیعی در  مورد وضعیت تیم‌های ملی شمشیربازی اظهار داشت: ملی‌پوشان امید ما در اردو حضور دارند و قرار است هفته آینده راهی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شوند. در هر مرحله چهار ورزشکار اعزام خواهند شد. با توجه به برآوردهای فنی و مالی، نمی‌توانیم دختران را اعزام کنیم. البته،‌این رقابت‌ها رنگینگ جهانی ندارد و فدراسیون سعی می‌کند بانوان را به مسابقات رنکینگ‌دار اعزام کند.

وی ادامه داد: شمشیربازی رشته‌ای است که چند سال زمان می‌برد که یک ورزشکار آماده و پخته را بسازید. در کشورمان استعدادهای خوبی داریم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آنها صورت گرفته است.

مدیر تیم‌های ملی در مورد امکانات کم این رشته اظهار داشت: شمشیربازی از جمله رشته‌هایی بود که سالن اختصاصی داشت اما چند سال قبل آن را با تصمیماتی که گرفتند، به کشتی دادند. شاید این بی‌تدبیری مسئولان وقت بود که این کار را انجام دادند، اما با رایزنی‌ها و مذاکراتی که صورت گرفته، تا بهمن ماه این سالن به ما بازگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: شمشیربازی نیاز شدیدی دارد که حداقل یک سالن داشته باشد و این، به هنر ریاست فدراسیون باز می‌گردد که در بخش تجهیزات چه کارهایی را انجام دهد. شاید با روند فعلی، هیأت‌های استانی ما متوقف شوند. فدراسیون باید تدبیری بیندیشد. شمشیربازی رشته‌ای ابزاری است و تجهیزات و امکانات خیلی تأثیرگذار است. وقتی ورزشکاری از لحاظ تجهیزات و امکانات کامل باشد با روحیه بهتری مسابقه می‌دهد. اگر شرایط به همین منوال باشد، از لحاظ روانی هم دیگر نمی‌شود نتایج گذشته را تکرار کرد. البته تیم ملی مشکل تجهیزات ندارد، بلکه در استانها مشکل داریم.

شفیعی عنوان کرد: مسئولان ورزش کشور شمشیربازی را جزو پنج رشته‌ای قرار دادند که می‌تواند در المپیک مدال کسب کند. بچه‌های اسلحه سابر ما کارهای بزرگی در دنیا کرده و جزو کشورهای صاحب سبک هستند. کار کردن در شمشیربازی نسبت به سایر رشته‌ها سخت‌تر است. مهمترین نیاز ما تجهیزات و سالن است و اگر نتوانیم آنها را تأمین کنیم، افت وحشتناکی خواهیم داشت و می‌طلبد که مسئولان وزارت ورزش توجه ویژه‌ای کنند.

مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی با اشاره به اینکه بخش اعظم موفقیت ما به کادر فنی و شمشیربازان برمی‌گردد، گفت: یک مربی فوق‌العاده و ورزشکاران نخبه داریم که توانسته‌اند نتایج درخشانی کسب کنند. امیدوارم نگاه ویژه به این رشته وجود داشته باشد. ما اگر سالن آزادی را داشته باشیم، خیلی از دغدغه‌هایمان برطرف می‌شود. اگر صاحب سالن شویم می‌توانیم حتی میزبانی مسابقات بزرگ را هم بگیریم و این کار به پیشرفت‌مان کمک می‌کند.