صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای در شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از صادرات محصول گلخانه ای گوجه فرنگی شهرستان کوار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت: سالانه بیش از ۲۴۰ تن محصول گلخانه ای گوجه فرنگی از سطح ۱۰ هزار متر مربع گلخانه تولید و به بازارهای خارجی از جمله قطر، امارات و عمان […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از صادرات محصول گلخانه ای گوجه فرنگی شهرستان کوار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت: سالانه بیش از ۲۴۰ تن محصول گلخانه ای گوجه فرنگی از سطح ۱۰ هزار متر مربع گلخانه تولید و به بازارهای خارجی از جمله قطر، امارات و عمان صادر می‌شود.
وی ادامه داد: گوجه فرنگی کشت شده در گلخانه محمد شکوهی در منطقه مظفری شهرستان کوار و رقم ۴۱۲۹ است، که از رشد مناسب برخوردار و نسبتاً زودرس است ، این رقم میوه ای درشت با وزن متوسط ۲۲۰ گرم تولید می‌کند که از سفتی بسیار خوبی جهت حمل و نقل برخوردار و نسبت به بیماری قارچی و ویروسی از مقاومت مناسبی برخوردار می باشد.
هم اکنون سطح گلخانه‌های کوار بالغ بر ۱۳۰ هزار متر مربع است که ۷۰ درصد آن به کاشت محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد و حدود ۲۳ درصد این گلخانه‌ها به کاشت گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد و مابقی به کشت نشا و الوئه ورا اختصاص دارد.
وی با توجه به افزایش چندین برابری عملکرد تولید محصول در محیط های گلخانه ای نسبت به فضای باز، هدف از توسعه کشت های گلخانه ای را افزایش بهره وری در منابع تولید منجمله آب و انرژی، افزایش راندمان تولید و عرضه محصول در فصول مختلف سال عنوان کرد.