شهردار شیراز:

اساتید صنایع دستی در طراحی نمادهای این حوزه همکاری کنند

بامداد خبر:شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در حوزه هنرهای صنایع دستی همچون خاتم‌کاری، مس گری، منبت کاری که به اسم و منتسب به شیراز است، باید چندین المان و نماد طراحی و در میادین و معابر اصلی شهر نصب شود، گفت: اساتید حوزه صنایع دستی در این موضوع همکاری کنند. به گزارش پایگاه خبری […]

بامداد خبر:شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در حوزه هنرهای صنایع دستی همچون خاتم‌کاری، مس گری، منبت کاری که به اسم و منتسب به شیراز است، باید چندین المان و نماد طراحی و در میادین و معابر اصلی شهر نصب شود، گفت: اساتید حوزه صنایع دستی در این موضوع همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی با بیان اینکه شیراز تنها متعلق به ایران و یا آسیا نیست، بلکه شیراز متعلق به تمام جهان است، اظهار کرد: طی چندین سال که شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی و دبیرخانه آن به شهرداری شیراز واگذار شده است که راه طولانی برای این حوزه در پیش دارد، چرا که صنایع دستی از دل فرهنگ، هنر، سنت و آداب و رسوم برگرفته شده است.

او که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی سخن می‌گفت، با بیان اینکه صنعت صنایع دستی مهجور است و به باد فراموشی سپرده شد، تصریح کرد: شاید عنوان اولین شهر صنایع دستی جهان، روزنه‌ای برای توجه ویژه به این صنعت شود.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که تلاش داریم با حمایت مسؤولین استان و نمایندگان مجلس و وزارت میراث فرهنگی این لقب را که به شهر شیراز داده شده حفظ کنیم، بیان کرد: صنایع دستی، صنعتی زود بازده و کم هزینه است و امیدواریم بتوانیم نسبت به عنوانی که به شهر شیراز داده شده مسؤولیت پذیر بوده و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

به گفته اسدی؛ باید در حوزه هنرهای صنایع دستی همچون خاتم‌کاری، مس گری، منبت کاری که به اسم و منتسب به شیراز است، چندین المان و نماد طراحی و در میادین و معابر اصلی شهر نصب شود که در این موضوع به کمک اساتید حوزه صنایع دستی نیازمندیم.

قدردان هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه هستیم

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه باید قدردان هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه باشیم، اضافه کرد: در این راستا یکی از ده‌ها برنامه‌ای که شهرداری شیراز در سال جاری تدارک دید، اجرای همایش نقش ماندگار در راستای تجلیل از اساتید برجسته صنایع دستی بود.

او گفت: باید نقش و رسالت خود را در برابر تاریخ، مردم و تمام مواردی که امروز ما میراث دار آن‌ها هستیم به‌درستی ایفا کنیم.

شهردار شیراز به فضاهای ایجاد شده برای تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در مکان‌هایی همچون باغ هنر و بازارچه هنر در محلات تاریخی شیراز برای عرضه محصولات نیز اشاره و بیان کرد :شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی استان، حمایت لازم از آثار تولید شده توسط اساتید را در دستور کار دارد.