شروع برداشت خاکشیر در کوار

بامداد خبر:مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کوار از آغاز برداشت خاکشیر در شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ۱۲ تن خاکشیر از سطح ۲۵ هکتار از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازار شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، لیلا جعفری گفت: خاکشیر در روستای اکبرآباد و بخش فرمشکان کشت گردیده و […]

بامداد خبر:مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کوار از آغاز برداشت خاکشیر در شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ۱۲ تن خاکشیر از سطح ۲۵ هکتار از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، لیلا جعفری گفت: خاکشیر در روستای اکبرآباد و بخش فرمشکان کشت گردیده و زمان کشت آن در شهرستان از اوایل آبان تا بهمن ماه بوده و برداشت آن در نیمه دوم اردیبهشت انجام میشود.
وی بیان کرد، خاکشیر از گیاهان دارویی کم آب بر است و از مزایای کشت آن می توان سازگاری با اقلیم شهرستان و تولید محصول ارگانیک و قیمت مناسب محصول برشمرد.
گفتنی است خاکشیر علاوه بر رفع تشنگی و گرمازدگی در التیام زخم و التهابات پوستی، التهاب کلیه، کاهش تب، پاکسازی کبد چرب، کاهش علائم سرخک و مخملک و درمان بیماریهای ناشی از کمبود ویتامین ث مؤثر می باشد.

 

برداشت گندم در کوارآغازشد