برداشت گندم در کوارآغازشد

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز برداشت محصول گندم از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، عبدالرسول جوکارگفت: عملیات برداشت از اواخر خردادماه آغاز شده است وتا اواخر تیر ماه ادامه دارد. وی با اعلام اینکه برداشت محصول توسط ۶۵ دستگاه […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز برداشت محصول گندم از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، عبدالرسول جوکارگفت: عملیات برداشت از اواخر خردادماه آغاز شده است وتا اواخر تیر ماه ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه برداشت محصول توسط ۶۵ دستگاه کمباین کار صورت می گیرد، افزود: با توجه به خسارت ناشی از سرمازدگی و شرایط خشکسالی و حذف بخشی ازمزارع در سال زراعی جاری مزارع شهرستان با کاهش عملکرد و تولید مواجه هستند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه چهار مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کند، ابراز کرد: هماهنگی لازم به منظور تاًمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت محصول صورت گرفته است.
جوکار با تاکید بر اینکه آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، و علاوه برمشکلات زیست محیطی با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان کوار مقدار قابل توجهی کاه تولید می گردد که می تواند در واحدهای دامی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار تاکید کرد: کشاورزان باید محصول تولیدی گندم خودرا صرفاً به مراکز خرید مجاز تحویل نمایند و با هرگونه خرید خارج از شبکه توسط دلالان برخورد قانونی صورت گرفته و ذخیره محصول گندم در دامداری ها و انبارها از مصادیق احتکار بوده و پیگیرد قانونی دارد.