۳۰میلیارد ریال در دهکده گل و گیاه محلات سرمایه‌گذاری شد

اراک – مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای واحدهای گلخانه‌ای در این شهرستان سرمایه‌گذاری شد. «سجاد خادمی» گفت: این میزان سرمایه‌گذاری که بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی و بیشتر آن آورده بهره‌برداران است برای ۹ هزار مترمربع طرح‌های توسعه‌ای هزینه شده است. وی ادامه داد: […]

اراک – مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای واحدهای گلخانه‌ای در این شهرستان سرمایه‌گذاری شد.

«سجاد خادمی» گفت: این میزان سرمایه‌گذاری که بخشی از آن از محل تسهیلات بانکی و بیشتر آن آورده بهره‌برداران است برای ۹ هزار مترمربع طرح‌های توسعه‌ای هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل شدن آن‌ها ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و پایدار فراهم می‌شود.

مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات افزود: اگر چه طرح آبرسانی به دهکده گل و گیاه از محل پساب تصفیه شده فاضلاب شهری سه سال پیش به بهره برداری رسید اما این آب از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی گفت: بهره‌مندی ۳۰ لیتر در ثانیه از منبع آبی مذکور برای گلخانه‌های مستقر پیش‌بینی شده بود که اکنون ۱۷ لیتر آن محقق شده است.

خادمی افزود:صدور سند مالکیت مشکل دیگر دهکده گل محلات است که باید توسط مسکن و شهرسازی و امور اراضی جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه برای سنددار شدن هر قطعه گلخانه بهره ‌ردار باید ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کند، افزود: قوانین دست و پا گیر، سنگ اندازی و موازی‌کاری مهمترین مشکل بهره‌برداران در دهکده گل محلات است.

مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: ۵۰ واحد گلخانه‌ای در بزرگترین دهکده گل و گیاه کشور فعال است.

شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.

۱۸ درصد از سطح زیر کشت گلخانه ای، ۱۲درصد از تولید گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل های فصلی نشائی ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.