شیراز میزبان بیستمین مسابقات ملی مهارت :

بیستمین مسابقات ملی مهارت به میزبانی شیراز برگزار شد

بامداد خبر: علی حسین شهریور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری بیستمین مسابقات ملی مهارت گفت: برگزاری سطح مسابقات ملی  از نظر کمی و کیفی در فارس هم تراز با مسابقات جهانی است و برگزیدگان و مدال آوران به اردو‌های ملی دعوت می شوند. او گفت: شناسایی استعداد‌های مهارتی  با هدف […]

بامداد خبر: علی حسین شهریور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری بیستمین مسابقات ملی مهارت گفت: برگزاری سطح مسابقات ملی  از نظر کمی و کیفی در فارس هم تراز با مسابقات جهانی است و برگزیدگان و مدال آوران به اردو‌های ملی دعوت می شوند.
او گفت: شناسایی استعداد‌های مهارتی  با هدف معرفی به بازار کار و حضور در مسابقات جهانی مهارت از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای  است.
علی حسین شهریور گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور  اولویت اول سازمان بوده که باید مسیر اشتغال از مهارت آموزی  است و نخستین دوره مسابقات مهارت نوجوانان را در کشور برگزار کردیم که هدف انتخاب مسیر شغلی دانش آموزان از مقطع راهنمایی بود.
شهریور با اشاره به تاثیر دوره‌های مهارت افزایی و ایجاد نشاط در جامعه گفت: ۱۱۰ رویداد مسابقاتی با حضور ۳۰ هزار نفر برگزار شد که در حال حاضر مسابقات گردشگری به صورت ملی در خوزستان در حال برگزاری است.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار نفر از سراسر کشور در بیستمین مسابقات ملی مهارت شرکت کرده‌اند و فارس چهار رشته در تراز جهانی مسابقات را برگزار می‌کند گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای به بخش خصوصی برای آموزش‌های مهارتی نگاه ویژه دارد و برای آموزشگاه ها، مجوز آنی صادر می‌کند.
شهریور گفت: سه میلیون صنف در کشور داریم که رایزنی با اتاق اصناف کشور انجام شده است و ۶۰۵ هزار صنف می توانند مجوز کسب مهارت‌های آموزشی را داشته باشند که تا قبل از پایان سال روسای اتاق اصناف استان‌ها به تهران دعوت می‌شوند تا این طرح به صورت اجرایی در سطح کشور عملیاتی شود.
او  گفت: ۳۱ مجمع خیرین مهارت در ۳۱ کشور راه اندازی  می شود که در فارس هیئت موسس انتخاب شده و طرح بورسیه مهارتی با هدف معرفی اقشار آسیب پذیر به آموزش فنی حرفه‌ای کشور برای برخورداری از مهارت‌های لازم را در نظر داریم.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:  در سطح کشور ۴۰۶ خیر شناسایی شده که آمادگی خود را برای همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرده اند که فارس ۷۰ نفر را به خود اختصاص داده است.