طرح نهضت جهادی مخابرات ایران در شیراز اجرایی می شود؛

مدیر کل مخابرات استان فارس خبر داد: حذف شبکه مسی و جایگزینی با فیبر نوری

بامداد خبر: مهندس فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس در گفت وگو با خبرنگاران باد آور شد که؛با توسعه شبکه فیبر نوری سرقت شبکه مسی به صفر می رسد. وی گفت: در این راستا شرکت مخابرات فارس طرحی را با عنوان طرح نجما با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شیراز و برخی از شهرستان ها […]

بامداد خبر: مهندس فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس در گفت وگو با خبرنگاران باد آور شد که؛با توسعه شبکه فیبر نوری سرقت شبکه مسی به صفر می رسد. وی گفت: در این راستا شرکت مخابرات فارس طرحی را با عنوان طرح نجما با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شیراز و برخی از شهرستان ها اجرا خواهد کرد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهندس فرشید ایزدی با اشاره به توسعه تلفن ثابت و فیبر نوری گفت: امسال برای توسعه تلفن ثابت ۲۳ هزار ، در بحث asdl سی و چهار هزار و ۴۵۸ ،vdsl سه هزار و ۶۴۲ وftth هزار و‌۸۵۸ دایر شد و در توسعه فیبر نوری نیز ۱۷۵ کیلومتر از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است.
مدیر مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه سرویس تجاری نسل جدیدی از adsl است گفت : این سرویس مخصوص مشترکین تجاری است که امسال ۵۸۳ عدد در فارس ایجاد شده است.
ایزدی به مزایده املاک مخابرات نیز اشاره کرد و افزود:شرکت مخابرات ایران تعهد مالی به بازنشستگان و شاغلین داشته است که باید پرداخت می شد اما به دلیل عدم نقدینگی و درآمد مکفی این امر محقق نشد که در این راستا برای احقاق حق این افراد هیات مدیره شرکت مخابرات مصوب کردند تا بدهی های مربوطه از طریق فروش املاک انجام شود.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران خصوصی است و فروش املاک ربطی به مولد سازی ندارد افزود: با توجه به اینکه در مخابرات درآمد با هزینه هم خوانی ندارد مجبور به فروش املاک هستیم که مخابرات فارس اگر ملکی فروخته می شود صرف بدهی پرسنل فارس خواهد شد و مازاد فروش املاک در ساختار زیرساختی استان سرمایه گذاری می شود. ایزدی در خصوص افزایش تعرفه نیز گفت: با افزایش باز هم تمامی استان ها بدهکار و زیانده هستند .
مدیر مخابرات منطقه فارس در رابطه با پیشنهاد شرکت ارتباطات به به صحن علنی مجلس فرستاده شده نیز گفت: طرح هایی در خصوص به روزرسانی خدمات،بازنگری تعرفه، تهاتر مطالبات تعیین تکلیف بدهی با دولت و … به مجلس ارسال شده است که امیدواریم با حمایت مجلس این موارد حل و رفع شود و مخابرات بتواند خدمات رسانی مطلوب تری را داشته باشد.
ایزدی با اشاره به افزایش سرقت کابل های مخابراتی در سطح شهر نیز اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات مخابرات و قطعی های مکرر در سطح شهر مربوط به سرقت کابل است که در این خصوص هفتگی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جلسه داریم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در صورت سرقت وظیفه مخابرات تامین کابل است و متاسفانه تعمیر تجهیزات ما محدود است و در برخی از موارد ممکن است اندکی نصب مجدد کابل به طول بیانجامد و هر فردی اگر در ارائه خدمات مخابراتی در خواست پول و یا خرید کابل برای نصب مجدد را داشت به بازرسی مخابرات اطلاع دهید تا برخورد قانوی شود.
وی با تاکید بر اینکه با توسعه شبکه فیبر نوری سرقت صفر می شود افزود: در این راستا شرکت مخابرات فارس طرحی را با عنوان طرح نجما با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شیراز و برخی از شهرستان ها اجرا خواهد کرد.
ایزدی این طرح را دو ساله و از محل درآمد فروش املاک عنوان کرد و بیان داشت: این طرح نهضت جهادی مخابرات ایران در بحث فیبر نوری است که شبکه مسی حذف خواهد شد.
مدیر کل مخابرات فارس به بحث قطعی مکرر تلفن همراه نیز اشاره ای داشت و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ سایت برای رفع مشکل قطعی شیراز باید نصب شود که متاسفانه به دلیل عدم همراهی و همکاری برخی از شهروندان در نصب دکل این امر محقق نشده است.
ایزدی افزود: این شائبه در سطح جامعه ایجاد شده است که هر چه دکل نزدیک تر باشد اشعه بیشتر است در صورتی که اینگونه نیست هر چقدر تلفن همراه با دکل دورتر باشد موج و اشعه بیشتری تولید می کند تا به دکل برسد.