در جشنواره ملی عکس نور مطرح شد؛

حمایت از رویدادهای هنری حوزه ترویج فرهنگ شهروندی و رونق گردشگری  

بامداد خبر:شهردار شیراز گفت: مدیریت شهری از فعالان عرصه هنر و به‌ویژه برگزاری رویدادها در حوزه ترویج فرهنگ شهروندی، رونق گردشگری، توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دوسالانه عکس نور اظهار کرد: عکاسی زبان بین‌المللی و به اشتراک گذاشتن […]

بامداد خبر:شهردار شیراز گفت: مدیریت شهری از فعالان عرصه هنر و به‌ویژه برگزاری رویدادها در حوزه ترویج فرهنگ شهروندی، رونق گردشگری، توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی حمایت می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دوسالانه عکس نور اظهار کرد: عکاسی زبان بین‌المللی و به اشتراک گذاشتن عواطف انسانی است.
به گفته شهردار شیراز؛ گاهی یک عکس چنان تاثیری بر اذهان عمومی می‌گذارد که صدها سخنرانی از بیان آن عاجزند؛ همانند عکس کودک مظلوم سه ساله سوری که در کنار سواحل ترکیه به خواب ابدی فرو رفته بود یا تصاویر کادر درمان در ابتدای زمان شیوع بیماری کرونا.
او‌ با بیان کرد: استفاده هوشمندانه از هنر عکاسی علاوه بر انتقال پیام بی‌شک در توسعه حوزه‌های مرتبط  موثر است.
اسدی تصریح کرد: اهمیت هنر عکاسی تا بدان حد است که یکی از تاکیدات و دستورات مقام معظم رهبری  استفاده از ابزار گوناگون هنر و از جمله عکاسی برای ثبت خاطرات انقلاب و نظام اسلامی است.
 این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: هنر عکاسی یکی از بهترین و ماندگارترین هنرها و هر عکس حاوی پیام‌های بیشمار و عکاسان چهره‌های ماندگار لحظه‌ها هستند و می‌توانند با یک یا چند عکس مفاهیم گوناگون خبری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و هنری را به نمایش بگذارند.
 او بیان کرد: زیباترین و بدیع‌ترین تصاویر و جلوه‌های حضور مردم در رویدادها و مناسبت‌های ملی و مذهبی، دوران دفاع مقدس، چهره‌ها، مناظر زیبای طبیعت، ابنیه و آثار تاریخی-فرهنگی و مذهبی, حوزه اجتماعی و شهروندی، موضوعات شهری، رویدادهای فرهنگی و آداب و رسوم و فرهنگ ناملموس توسط هنرمندان خوش ذوق برای حاضران خلق شده و چونان اوراق خطی و نسخ تاریخی به عنوان سندی برای آیندگان ثبت شده است.
 شهردار  شیراز با اشاره  به میزان تاثیرگذاری و ضریب نفوذ عکاسی اظهار کرد: برگزاری رویدادهایی از این دست بیش از پیش اهمیت می‌یابد و شهرداری شیراز حمایت خود را از فعالان این عرصه و اجرای این‌گونه جشنواره‌ها به‌ویژه برگزاری رویداد در حوزه ترویج فرهنگ شهروندی، رونق گردشگری و توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری را اعلام می‌کند.
 اسدی با اشاره به موضوع تخصصی و بااهمیت خانواده بانشاط ایرانی در این دوره از جشنواره ملی عکس نور، عنوان کرد: این جشنواره از جشنواره‌های معتبر عکاسی کشور محسوب می‌شود و موجب خرسندی است که شهرداری شیراز در میزبانی و برگزاری این رویداد فاخر هنری مشارکت دارد و جا دارد از دبیرخانه جشنواره، سازمان بسیج هنرمندان کشور، سازمان بسیج هنرمندان استان فارس و همکارانم در سازمان فرهنگی و اداره کل ارتباطات شهرداری و همه عوامل اجرایی که زحمت برپایی این جشنواره را به دوش کشیدند، تقدیر و تشکر کنم.
او در پایان یاد و خاطره جمیع شهدا به ویژه شهدای هنرمند و بالاخص عکاسان شهید کشور را گرامی داشت.