اضافه شدن یک دستگاه اکو کاردیوگرافی پیشرفته به بخش اکو اطفال بیمارستان نمازی

بامداد خبر: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک دستگاه اکو کاردیوگرافی جدید به چرخه خدمات رسانی بخش اکو اطفال بیمارستان نمازی، افزوده شد. به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،رییس گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام این خبر گفت: با افزودن این دستگاه به چرخه خدمات رسانی بخش […]

بامداد خبر: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک دستگاه اکو کاردیوگرافی جدید به چرخه خدمات رسانی بخش اکو اطفال بیمارستان نمازی، افزوده شد.
به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،رییس گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام این خبر گفت: با افزودن این دستگاه به چرخه خدمات رسانی بخش اکو اطفال بیمارستان نمازی، علاوه بر کاهش زمان انتظار بیماران، خدمات با کیفیت بهتری نیز به آنان ارائه می شود که این امر نقش مهمی در تشخیص به موقع و شروع اقدامات درمانی دارد و باتوجه به امکانات بسیار پیشرفته و به روز بودن این دستگاه، علاوه بر اهداف درمانی باعث پیشرفت امر آموزش و پژوهش در گروه نیز خواهد شد.
دکتر «نیما مهدی زادگان» بیان کرد: در حال حاضر بخش اکو اطفال بیمارستان نمازی مجهز به سه دستگاه اکو کاردیوگرافی است که به مراجعان از نقاط مختلف استان و کشور به ویژه استان ‌های جنوبی خدمت رسانی می شود.
این عضو هیات علمی و فوق تخصص قلب کودکان با اشاره به قابلیت های این دستگاه افزود: امکان اکو کاردیوگرافی از طریق مری در کودکان، دارا بودن نرم افزارهای کامل مربوط به اکو کاردیوگرافی اطفال برای تشخیص مناسبت تر و استفاده در اهداف پژوهشی، از دیگر مزیت های این دستگاه به شمار می رود.
مسوول واحد تجهیزات پزشکی بیمارستان نمازی نیز در این زمینه گفت: این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در دنیا است و قابلیت هایی از جمله انجام اکومری، اکو سه بعدی و چهار بعدی را دارد که باعث تشخیص دقیق تر و به هنگام نارسایی ها و ضایعات قلبی در کودکان می شود.
مهندس «اردوان دوانی» افزود: این دستگاه با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از سوی اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تهیه و به چرخه خدمت رسانی در بیمارستان نمازی اضافه شده است.