شهردار شیراز در مراسم آغاز به کار فاز یک خط 2 قطار شهری شیراز:

گسترش خطوط چهارگانه مترو زیرپوست شهر

بامداد خبر:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به حوزه قطار شهری اختصاص یافت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این مراسم با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و […]

بامداد خبر:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به حوزه قطار شهری اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این مراسم با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، شهردار کلانشهر شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، معاون هماهنگ ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ، فرمانده سپاه فجر استان فارس، فرمانده انتظامی فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در ایستگاه قهرمانان از خط دوم مجموعه قطارشهری شیراز برگزار شد.

در این آیین شهردار شیراز از عزم راسخ مدیریت شهری برای بهره برداری از کلان پروژه ها خبر داد.

محمدحسن اسدی در چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: جشنواره عمرانی شهرداری شیراز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شده و تا اواسط اسفندماه سال جاری پروژه های مهم و تاثیرگذاری را تقدیم اهالی سومین حرم اهل بیت «ع» خواهیم کرد.

او با اشاره به پیشینه ای از پروژه قطار شهری شیراز اظهار داشت: آیین  گلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی خط یک مترو شیراز در سال۱۳۸۰ آغاز شد و پس از ۱۶ سال و طی سه مرحله به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این موضوع که قسمت عمده ای از خط یک قطار شهری شیراز در زمان دکتر پاک فطرت، نماینده کنونی مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: سکان مدیریت مترو شیراز در برهه حساسی در دست سردار حاج زمانی، مدیرعامل وقت مترو شیراز قرار داشت که تلاش های زیادی در راستای پیشبرد این طرح انجام شد.

مقام ارشد شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش افزود: فاز یک خط دو قطارشهری شیراز از شهرک میانرود، به عنوان جنوبی ترین نقطه کلانشهر به سمت میدان امام حسین(ع) مسافرگیری خواهد کرد و امکان دسترسی مردم به نقاط مختلف شیراز را فراهم می سازد.

اسدی در ادامه افزود: خط سوم مترو شیراز در امتداد شمال غربی این کلانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با هشت ایستگاه در سال جاری عملیات اجرایی آن شتاب خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: خط چهارم مترو شیراز از بلوار مدرس و ایستگاه رازی به سمت بلوار سیبویه و میدان شاهزاده قاسم و حرم مطهر حضرت شاهچراغ «ع» در دستور کار قرار خواهد گرفت و یکی از اهداف کلان این پروژه تسهیل دسترسی به حرم مطهر است.

شهردار کلانشهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش از یکدلی مسئولان برای خدمت رسانی خبر داد و افزود: در شهر شیراز با حمایت های استاندار مردمی فارس، اعضای شورای اسلامی شهر و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد اتحاد فراگیری در راستای خدمت رسانی به مردم هستیم.

اسدی بیان داشت: اهالی شیراز لایق بهترین ها هستند و خدمتگزاران مردم در مجموعه شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه ها تلاش می کنند تا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عمل به منصه ظهور گذاشته و توطئه های دشمنان و تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ملت شریف ایران اعمال می شود را خنثی سازند.

او با تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه قطارشهری شیراز گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۸ گلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در تلاش هستیم تا دهه فجر سال آینده تعدادی از ایستگاه های مسیر به بهره برداری رسد.

وی از انعقاد تفاهمنامه ای به منظور احداث مابقی ایستگاه ها از میدان آزادی تا میدان کلبه، سعدی و فضیلت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد و افزود: مقرر شده این طرح طی مدت سی ماه به بهره برداری برسد و در هفته شیراز ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری کامل ایستگاه ها باشیم.