سردار روهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس:

رسانه می تواند بیشترین کمک را به پلیس در جهت ایجاد حس امنیت در بین مردم کنند

  آرمان وطن -شیراز /سردار  رهام بخش حبیبی در نشست خبری تشریح عملکرد پلیس استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد ، با تبریک هفته دفاع مقدس  این هفته را تاریخی با عبرت هم برای مردم ما و هم کل دنیا دانست و گفت : تمام دنیا با تمام توان و امکاناتش و […]

 

آرمان وطن -شیراز /سردار  رهام بخش حبیبی در نشست خبری تشریح عملکرد پلیس استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد ، با تبریک هفته دفاع مقدس  این هفته را تاریخی با عبرت هم برای مردم ما و هم کل دنیا دانست و گفت : تمام دنیا با تمام توان و امکاناتش و مردم ما با تمام  اعتقاداتشان در میدان حضور یافتند .  وی با اشاره به این که  هدف دشمن  حذف انقلاب  بود  ، میدان داری مردم را نتیجه توکل به خدا دانست .

سردار حبیبی گفت: نیروی انتظامی هم در دفاع  مقدس خوب درخشید و هم زمانی که با نام  ژاندارمری  و شهربانی در مرزها اولین شهدا را تقدیم کرد ،وی همچنین  از رشادتهای این نیرو در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد .  

سردار حبیبی با اشاره به این که نیروی انتظامی در مرزها هنوز ادامه دهنده دفاع مقدس است ،حضور این فضا  را در مرزهای  شرق و غرب کشور ساری و جاری دانست  . وی افزود :اکنون نیز پلیس با انتخاب شعار( پلیس هوشمندامین مردم)  برنامه ریزی عقلانی را  برای امین مردم بودن، در سرلوحه کار قرار داده است .

 سردار حبیبی گفت: نیاز به هوشمند بودن برای پلیس از این روست که امروز شکل ماموریت ها بنا به تغییر شکل جرایم در حال تغییر است .اگر پیش تر جرمی با شکل سرقت در شکل دزدی فیزیکی بود ،اکنون  سرقت در فضای مجازی در حال رخ دادن و آزار مردم است و وظیفه پلیس حذف این موارد است .

پلیس و رسانه

فرمانده انتظامی استان فارس با ذکر اینکه رسانه می توانند بیشترین کمک را به پلیس در جهت ایجاد حس امنیت در بین مردم کنند به اهمیت رسانه ها در مهندسی خبر برای تاثیر گزاری بیشتر بر افکار عمومی  در جهت افزایش ضریب نفوذ خبر بین  احاد جامعه اشاره کرد.

کشفیات

سردار  رهام بخش حبیبی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی  کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه به دلیل همجواری با مرزها و محل های  اصلی ترانزیت مواد مخدر از تلاش پلیس استان برای حذف فارس از  مسیرهای ترانزیت مواد مخدر خبرداد.وی با اشاره به افزایش سرقت خودرو ، به افزایش آمار کشفیات در این حوزه اشاره کرد.

مردم در چشم انداز پلیس

سردار حبیبی با اشاره به تاریخ درخشان مردم فارس ،پیشینه این استان را قابل ستایش دانست و از آمادگی پلیس برای تامین آسایش مردم  این استان با هر نگاه و دین و مذهب خبر داد وگفت: تنها کسی باید از نام پلیس در هراس باشد که قصد بر هم زدن نظم و آرامش مردم را دارد . سردار حبیبی در در ادامه با اشاره به این که هیچ کدام از  کارهای  پلیس جدای از مردم نیست ،همراهی مردم را لازمه همه اقدامات پلیس فارس برشمرد و بر اهمیت آن تاکید کرد. سردار حبیبی در مورد سوال یکی از خبرنگارها در مورد لزوم  نصب دوربین در محدوده پارکها برای افزایش آسایش خانوادها بر کار کارشناسی روی ابعاد مختلف این موضوع تاکید کرد و گفت: اگر این امر احساس امنیت را بالا ببرد حتما این کار صورت خواهد گرفت .

فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تبدیل فضای مجازی به فضای حقیقی به افزایش تعدادفعالان اقتصادی و متناسب با این افزایش از حضور افرداد کلاهبردار  که به دنبال ضربه زدن به این محیط هستند در این فضا خبر داد  وگفت: بیش از ۹۰ درصد اخبار فضای مجازی دروغ است.

سردار حبیبی با اشاره به افزایش  پدیده فیشینگ(طعمه گذاری در فضای مجازی ) از سو استفاده کلاهبرداران در مواری مثل ثبت نام کارت سوخت خبر داد.  هک شدن وای فای خانگی و ضررهای ناشی از آن و همچنین سود جویی از کالا های دست دوم با دریافت بیعانه را از روشهای  جدید برای سودجویی از مردم ذکر و  هوشیاری جامعه در برخورد با این موارد را عامل ناکامی سود جویان دانست.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت : استفاده از رمز های  پویا یا یک بار مصرف می تواند از دسترسی سودجویان  به حساب مالی افراد جلوگیری  کند .

پلیس فتا

سردار حبیبی گفت:  در این حوزه رشد ۱۵۰ درصدی جرم  به دلیل افزایش دسترسی به فضای مجازی  وجود داشته است که این افزایش جرم متناسب با افزایش دسترسی بوده اما ما برای رصد و کنترل بهتر این فضا در حال افزایش امکانات پلیس فتا در استان هستیم .