مصلی نژاد شهردار منطقه هشت شهرداری شیراز در تشریح پروژههای بافت فرهنگی تاریخی؛

در راستای ثبت محور زندیه در سازمان یونسکو،سرا های بازاروکیل احیا می شود

بامداد خبر:علی مصلی نژاد شهردار منطقه هشت شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران حوزه شهرداری  شیراز و در تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست انجام در بافت فرهنگی تاریخی شیراز گفت :در راستای ثبت محور زندیه در سازمان یونسکو،سرا های بازاروکیل احیا می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،وی گفت: اهمیت بافت فرسوده […]

بامداد خبر:علی مصلی نژاد شهردار منطقه هشت شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران حوزه شهرداری  شیراز و در تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست انجام در بافت فرهنگی تاریخی شیراز گفت :در راستای ثبت محور زندیه در سازمان یونسکو،سرا های بازاروکیل احیا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،وی گفت: اهمیت بافت فرسوده شیراز به دلیل اماکن منحصر به فرد آن مثل مدرسه خان و حرم احمد بن موسی بی نظیر است.نگاه به بافت به دلیل تفاوت های کالبدی برای هر فرد که به این بخش وارد می شود قابل تامل است.میانگین صدور مجوز با توجه به فرسودگی و شرایط ویژه ۲۴ ساعته انجام می شود. وی با ذکر اینکه،  عوارض از ۶ دی تا ۵ اسفند ۱۵با درصد تخفیف محاسبه می شود.
علی مصلی نژاد  گفت :پلاک های فاقد پایان کار نیز این اهنگ دو برابر شده است.در مورد مجوز اای گردشگری تا پایان ۱۴۰۲ کاملا رایگان است.
وی گفت : هفته گذشته با حضور سرمایه گذاران و فعالان گردشگری این منطقه دیدار چهره به چهره برگزار شد.
شهردار منطقه هشت با ذکر اینکه در این خصوص مشاوره رایگان حقوقی به شهروندان در این حوزه ارایه می شود گفت : سهم منطقه ۸ با ۳۹ میلیارد تومان ۱۳ پروژه بوده که خدمتی است که نیاز مبرم مردم با اولویت بالا انجام شده است.
وی گفت : در محله سنگ سیاه بهسازی و کف سازی و ایجاد سرویس بهداشتی و دیگر محلات بافت انجام شده است.
وی افزود، ۵۰ودرصد پروژههای شهرداری منطقه هشت  بالغ بر  ۱۳۹ میلیارد تومان بوده که هفته گذشته ۷۲ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است.وی گفت: شرط یونسکو برای ثبت محور زندیه احیای سرا های موجود در بازار وکیل بوده که سرای روغنی ها احیا و دو سرای دیگر احمدی نیز در حال پی گیری است.
تعداد پروژههای انجام شده در بافت ۲۷ پروژه با ۱۲۷ میلیارد ریال انجام شده است. وی پروژههای در دست اقدام را ۲۱ پروژه با ۲۷ میلیارد ریال برشمرد.
مصلی نژاد همچنین یادآور شد که : با توجه به کمبود بودجه میراث  برای مرمت و حفاظت از  میراث شیراز مثل مسجد عتیق  از عظم شهرداری در جهت تحقق این مهم بابودجه ۱۲ میلیارد ریالی خبرداد.
وی گفت : فاز ۲ سنگ سیاه با ۵ درصد پیشرفت با اعتبار ۵ میلیارد تومان هم اکنون در حال انجام است. مصلی نژاد گقت : احیای بافت قدیم مثل گذرهای قدیمی و طاق های قدیمی که دارای اهمیت  خاطره انگیزی برای مردم شیراز است را در دست کار داریم. وی همچنین گفت:مدرسه خان با چهار میلیارد تومان در حال قرارداد با پیمانکار است. وی دیگر پروژه یزرگ شهرداری منظقه هشت را احیای میدان توپخانه با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برشمرد.
وی همچنین  در پاسخ به سوالی در مورد ضایعاتی های موجود در این محدوده گفت: با هماهنگی استانداری و دستگاه قضا ،هیچ مجوز جدیدی در این حوزه صادر نمی شود و آنچه از قبل وجود داشته هم تعطیل یا پلمپ شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر در مورد ساختمان مخابرات در محدوده ارگ کریم خانی و مجموعه زندیه گفت؛این بخش تخریب و جابجا می شود تا این بخش که حیاط مجموعه دیوان خانه است به مجموعه میراثی دیوان خانه ضمیمه شود .