ادامه مهاجرت پزشکان به آلمان و افزایش درآمد

بامداد خبر:مهاجرت پزشکان به آلمان به دلایل مختلفی از جمله نیاز کشور آلمان به نیروی کار، حقوق و دستمزد خوب، شرایط رفاهی عالی و… روزبه‌روز در حال افزایش است. آلمان به‌عنوان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای قاره اروپا، همواره پذیرای مهاجران مختلف از تمام کشورهای جهان است. افزایش سالمندان و همچنین بازنشستگی بسیاری از […]

بامداد خبر:مهاجرت پزشکان به آلمان به دلایل مختلفی از جمله نیاز کشور آلمان به نیروی کار، حقوق و دستمزد خوب، شرایط رفاهی عالی و… روزبه‌روز در حال افزایش است.

آلمان به‌عنوان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای قاره اروپا، همواره پذیرای مهاجران مختلف از تمام کشورهای جهان است. افزایش سالمندان و همچنین بازنشستگی بسیاری از پزشکان این کشور، باعث شده که رشته پزشکی به یکی از پرتقاضاترین رشته‌های مورد نیاز آلمان تبدیل شود. به دلیل اینکه آلمان به نیروی کار نیاز دارد؛ قوانین مهاجرت را راحت‌تر کرده تا افراد راحت‌تر به این کشور مهاجرت کنند. البته با اینکه مهاجرت پزشکان به کشور آلمان آسان است؛ اما قبل از هر کاری باید اطلاعات دقیقی درباره شرایط و مراحل انجام این کار داشته باشید تا اخذ ویزا و اقامت در آلمان را راحت‌تر انجام بدهید.

در این مطلب هر آنچه که باید درباره مهاجرت پزشکان به آلمان بدانید را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا با آگاهی بیشتری اقدام به مهاجرت کنید.

مهاجرت پزشکان

شرایط مورد نیاز پزشکان برای مهاجرت به آلمان

اداره مهاجرت آلمان برای فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی و پیراپزشکی شرایط خاصی قرار داده است که برای مهاجرت به آلمان و انجام فعالیت در این کشور، باید آن‌ها را داشته باشند. پس باید قبل از اقدام برای اخذ ویزا، این شرایط را بدانید و در صورت نیاز برای کسب آن‌ها اقدام کنید. از جمله مهم‌ترین شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

داشتن پیشنهاد شغلی

یکی از مهم‌ترین شروط مهاجرت پزشکان به آلمان، داشتن پیشنهاد شغلی است. فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی و پیراپزشکی می‌توانند با بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های آلمان مکاتبه کنند و پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

داشتن سابقه کاری

برای اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های آلمان، پیشنهاد کاری برایتان ارسال کنند؛ باید در حوزه فعالیت خود، سابقه کاری مشخصی داشته باشید. دولت آلمان میزان سابقه کاری را حداقل دو سال در نظر گرفته است.

شرایط سنی مطلوب

داشتن سن‌ مطلوب، یکی دیگر از شروط مهاجرت پزشکان به کشور آلمان است. سن افراد متقاضی باید ۲۵ الی ۴۰ سال باشد. البته بعضی از مواقع پزشکان تا ۵۰ سالگی هم می‌توانند ویزای کار در آلمان را اخذ کنند.

داشتن مدرک زبان آلمانی

از آنجایی ‌که پزشکان در بیمارستان‌های آلمان کار می‌کنند؛ باید تسلط کافی روی زبان آلمانی داشته باشند تا بدون هیچ مشکلی فعالیت کنند. ازاین‌رو دولت آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی سطح عمومی (B2) و سطح تخصصی (C1) را برای پزشکان ضروری می‌داند.

معادل‌سازی مدرک

برای دریافت مجوز کار در آلمان، باید معادل‌سازی مدارک را انجام دهید؛ اما به دلیل اینکه مدارک پزشکی غیراروپایی به زمان بیشتری برای معادل‌سازی نیاز دارند؛ باید ابتدا مجوز پزشکی موقت را اخذ کنید. این مدرک به شما اجازه می‌دهد تا زمان معادل‌سازی نهایی مدرک، در آلمان مشغول به کار شوید.

قبولی در آزمون زبان آلمانی برای پزشکان

اداره مهاجرت آلمان، مهارت و تسلط پزشکان به زبان آلمانی را به‌ کمک آزمون شفاهی و کتبی بررسی می‌کند. اگر بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ به‌عنوان یک پزشک شما را به رسمیت شناخته و مجوز طبابت را دریافت خواهید کرد.

داشتن آمادگی جسمانی و صحت شخصیتی

برای اینکه مجوز کار در آلمان را دریافت کنید؛ باید سلامت جسمانی و شخصیتی لازم را داشته باشید. این فاکتورها با امتحان‌ها و آزمون‌های مختلف سنجیده می‌شوند.

حقوق پزشکان در آلمان چقدر است؟

یکی از دلایلی که پزشکان را ترغیب می‌کند تا به آلمان مهاجرت کنند؛ حقوق و مزایای آن‌ها است. فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی و پیراپزشکی، علاوه بر دریافت بهترین امکانات رفاهی رایگان، حقوق و دستمزد بسیار خوبی هم از دولت آلمان دریافت می‌کنند؛ اما لازم است بدانید که برای حقوق آن‌ها نمی‌توان رقم ثابت و مشخصی را در نظر گرفت.

حقوق و دستمزد پزشکان در آلمان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید؛ رشته پزشکی انواع گرایش‌ها و حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود. پس قطعاً حقوق آن‌ها به نسبت تخصص آن‌ها محاسبه می‌شود. هرچه مدرک تحصیلی افراد بالاتر باشد و تخصص آن‌ها اهمیت بیشتری داشته باشد؛ حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد. برای مثال یک متخصص قلب در آلمان، حقوق بیشتری از متخصص آلرژی می‌گیرد. سابقه کاری افراد و بیمارستانی که در آن فعالیت می‌کند؛ از دیگر عواملی هستند که حقوق آن‌ها را تعیین می‌کند.

مراحل اخذ ویزای پزشکان برای مهاجرت به آلمان

مهاجرت پزشکان به آلمان مراحل خاص خود را دارد. متقاضیانی که شرایط لازم برای اخذ ویزای آلمان و دریافت مجوز پزشکی را دارند؛ باید مراحل زیر را طی کنند.

  • دریافت پیشنهاد شغلی
  • ارسال مدارک پزشکی به ایالت موردنظر برای معادل‌سازی (البته هر ایالت قوانین خاص خود را دارد.)
  • ارائه مدارک شخصی و دانشگاهی
  • دریافت گواهی DB از دولت آلمان
  • تعیین وقت سفارت و مصاحبه
  • دریافت ویزا و تهیه بلیت برای مهاجرت به آلمان

پزشکان برای مهاجرت به آلمان باید چه مدارکی ارائه کنند؟

روال کار مهاجرت پزشکان به آلمان این‌گونه است که آن‌ها باید یک سری مدارک را آماده و ارسال کنند. از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه مدرک دیپلم به همراه مدارک دانشگاهی و ریز نمرات
  • مدرک زبان حداقل B2
  • مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت
  • پروانه و شماره طبابت
  • مجوز سازمان نظام پزشکی کشور
  • اثبات تمکن مالی و گواهی عدم سوءپیشینه

تحویل دادن این مدارک و انجام کارهای اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان، بسیار سخت و زمان‌بر است. بیشتر افراد حتی برای گرفتن نوبت در سفارت به مشکل برمی‌خورند. پس برای اینکه کار اخذ ویزا به بهترین شکل ممکن انجام شود؛ باید آن را به دست افراد متخصص بسپارید.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسه‌های مهاجرتی در داخل ایران است که به کمک مشاوران و وکلای باتجربه خود می‌تواند ویزای آلمان را در کمترین زمان ممکن اخذ کند. پس اگر می‌خواهید راحت و بدون دردسر به آلمان مهاجرت کنید؛ همین ‌الان با مشاوران مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید.

سخن نهایی

کشور آلمان همواره به متخصصان حوزه پزشکی نیاز داشته و تأکید زیادی روی پذیرش آن‌ها دارد. به همین دلیل هرساله پزشکان زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این مطلب به‌طور کامل مهاجرت پزشکان به آلمان را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر با شرایط و مراحل انجام این کار آشنا شوید.

 

مطمئن‌ترین روش مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۲