معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد؛

تلاش برای حفظ عنوان دبیرخانه شهر جهانی  صنایع دستی در کلانشهر شیراز 

بامداد خبر:معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شورای جهانی صنایع دستی، شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب کرده و در طلیعه قرن تازه ما موظفیم که این نگاه جهانی را حفظ کنیم. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین […]

بامداد خبر:معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شورای جهانی صنایع دستی، شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب کرده و در طلیعه قرن تازه ما موظفیم که این نگاه جهانی را حفظ کنیم.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز عنوان کرد: شورای جهانی صنایع دستی، شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب کرده و در طلیعه قرن تازه ما موظفیم که این نگاه جهانی را حفظ کنیم.
او با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم و این عنوان را به خوبی حفظ کنیم، افزود: هر کجای این شهر که چشم می‌گردانیم، همه هنرهایی که شیراز را شهر جهانی کرده در پلک ما می‌نشیند.
جلالی تصریح کرد: لازمه کار این است در کیفیت محصولات و تکریم هنرمندان و در ایجاد نهادها و سازمان‌هایی که به محصولات و افراد کمک می‌کنند، کارا باشیم.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز خواهد بود و این دبیرخانه فقط یک دفتر نبوده و حکم شهردار هم فقط یک حکم نبوده بلکه یک موتور محرک برای این بوده که این مکان تقویم رویدادهای صنایع دستی و کانون رفت‌‌وآمد هنرمندان، حلقه وصل صنایع دستی و دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌ها، محل رفت‌وآمد مخاطبین و مشتریان و گردشگرانی باشد که به شوق دیدن شیراز و هنر شیراز می‌آیند.
جلالی تصریح کرد: اگر بخواهیم این عنوان جهانی شدن بر پیشانی شهر شیراز همواره بدرخشد و در بین کل شهرهای جهان، شیراز به عنوان اصلی‌ترین و کانون این هنرها زنده بماند، باید برای داشته‌های خود تلاش کنیم و صنعت و هنر را درآمیزیم.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: من حامل پیام ارادت و حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حکمی هستم که شیراز شهر جهانی صنایع دستی خواهد ماند و شهردار این شهر نیز دبیر شهر جهانی صنایع دستی خواهد بود.
 او با بیان اینکه این دبیرخانه باید برونداد داشته باشد، از وعده شهردار شیراز مبنی بر حمایت از این رویداد ابراز امیدواری کرد: بافت تاریخی در بحث محله‌وری با طرح شهردار شیراز به عنوان قلب تپنده صنایع دستی احیا می‌شود.