رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد:

نقش تاثیرگذار بهورزان در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، بر اهمیت نقش بهورزان در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با اشاره به اهمیت تلاش برای بهبود ساختار جمعیتی کشور گفت: بخشی از […]

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، بر اهمیت نقش بهورزان در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با اشاره به اهمیت تلاش برای بهبود ساختار جمعیتی کشور گفت: بخشی از متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی جمعیت، ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت است که باید بیش از بیش برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.
او با اشاره به نقش بهورزان در ارایه خدمات بهداشتی در دور افتاده‌ترین ‌روستاها افزود: ارتقای شاخص های بهداشتی را مرهون تلاش بهورزان هستیم و می توان از این ظرفیت در زمینه ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و اهداف این برنامه ملی بهره مند شد.
دکتر سید وحید حسینی همچنین از مسوولان دانشگاه به ویژه معاونت بهداشت خواست تا با ارایه آموزش های لازم در زمینه جوانی جمعیت، از توانمندی بهورزان در کنار دیگر اعضای تیم های سلامت، برای پیشبرد اهداف دانشگاه در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.
او با اشاره به راه اندازی مرکز مردمی «نفس» با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف پیشگیری از سقط جنین و تحقق اهداف تعالی سلامت و جوانی جمعیت، از روحانیون، اصحاب رسانه و افراد تاثیرگذار اجتماعی خواست تا در معرفی بیشتر این مرکز در سطح جامعه، مشارکت داشته باشند.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، با ارایه راهکارهای مختلف در زمینه بهبود اجرای سیاست های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در این زمینه را ارایه کردند.