جزییات آتش سوزی گسترده در خیابان انوری 

عملیات نفسگیر آتش نشانان برای مهار آتش در انبار ۷۰۰ متر مربعی لوازم  الکتریکی 

بامداد خبر:آتش سوزی گسترده در انبار لوازم الکتریکی خیابان انوری، با تلاش همه جانبه ۵۰ آتش نشان از شش ایستگاه آتش نشانی مهار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این حادثه ساعت ۰۶:۲۵ دقیقه صبح امروز ۲۷ مهر ماه در خیابان انوری رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، […]

بامداد خبر:آتش سوزی گسترده در انبار لوازم الکتریکی خیابان انوری، با تلاش همه جانبه ۵۰ آتش نشان از شش ایستگاه آتش نشانی مهار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این حادثه ساعت ۰۶:۲۵ دقیقه صبح امروز ۲۷ مهر ماه در خیابان انوری رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه های ۱۱، یک، دو، ۹، ۱۲ و ۳ را به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه روانه کرد.
آتش پاد محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز که از همان لحظات اولیه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشت، در خصوص جزییات این حادثه گسترده اظهار کرد: محل حادثه مغازه فروش قطعات الکتریکی بود که در قسمت انتهای آن فضایی ۷۰۰ متری در دو طبقه به صورت کاملا ناایمن و مسقف با ایرانیت با کاربری انبار انواع قطعات و لوازم الکتریکی وجود داشت.
آتش پاد قانع ادامه داد: نشانه های ظاهری و بررسی اولیه حاکی از آن بود که حریق به صورت کندسوزی آغاز و به دلیل ناایمنی محل حادثه و عدم آگاهی شهروندان و مالک، بخش زیادی از لوازم طعمه شعله های آتش شده بود.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز، با اشاره به بافت قدیمی منطقه و ساختمان هایی با سقف های شیروانی تصریح کرد: به دلیل حساسیت محل حادثه و جلوگیری از سرایت شعله های آتش به ساختمان های اطراف، آتش نشانان به محض رسیدن به محل ، با توجه به گستردگی حریق و وجود شعله های سرکش آتش سریعا با تقسیم شدن به چند گروه عملیات اطفا را آغاز کردند.
آتش پاد قانع خاطرنشان کرد: پنجاه نیروهای آتش نشان با تلاش بی وقفه و  با استفاده از تجهیزات تخصصی و در یک عملیات نفسگیر چهار ساعته موفق شدند شعله های آتش را پیش از سرایت به اطراف، مهار و کاملا خاموش کنند.
گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.