مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تلاش مسوولان دانشگاه برای تسریع در اجرای راهکارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان است

بامداد خبر: نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت صبح امروز، با حضور مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مشاورعالی رییس دانشگاه در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با اشاره به تاکیدات […]

بامداد خبر: نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت صبح امروز، با حضور مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مشاورعالی رییس دانشگاه در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت ‌های دانش ‌بنیان و رفع موانع و افزایش تولید، گفت: در این راستا مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان در حال پیگیری برای رفع موانع و چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان هستند.
دکتر «محمود نجابت» افزود: توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور در گرو تولیدات داخل است و این امر با حمایت ویژه مسوولان دستگاه های اجرایی از نخبگان در شرکت های دانش بنیان میسر می شود.
او با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت هفتگی جلسات ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت برگزار می شود، ادامه داد: در این نشست ها فرصت ها و چالش های شرکت های دانش بنیان و راهکارهای حمایت از آنان بررسی و نقشه راهی برای رفع موانع و تسریع در دریافت مجوزها و فعالیت های این شرکت ها ارایه می شود.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: ضرورت دارد شرکت های دانش بنیان نیز در مسیر تولید و صنعتی شدن محصولات خود بیش از پیش تلاش کنند تا هرچه سریعتر به تولید محصولات سلامت محور در استان و کشور دست یابیم.
مشاورعالی رییس دانشگاه همچنین در این نشست با اشاره به برخی از بندهای قانون جهش تولید و دانش بنیان و بررسی چالش های و دغدغه های شرکت های دانش بنیان، بر همکاری و مشارکت های بین بخشی استان در رفع دغدغه های شرکت های دانش بنیان و تسریع در قرار گرفتن این شرکت ها در مسیر تولید تاکید کرد.
دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن اشاره به مهمترین فرصت ها و چالش های شرکت های دانش بنیان، در خصوص راهکارهای حمایت از این شرکت ها در زمینه صنایع دارویی و غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل توضیحاتی ارایه داد.
همچنین معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.
هجدهمین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، صبح امروز پنجشنبه، بیست و یکم مهر ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور مشاورعالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.