کاشت سورگوم دانه ای برای اولین بار در فارس

بامداد خبر:کارشناس مسئول محصولات علوفه ای مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کاشت سورگوم دانه ای برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری در سطح ۱۵۰ هکتار کاشته شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه […]

بامداد خبر:کارشناس مسئول محصولات علوفه ای مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کاشت سورگوم دانه ای برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری در سطح ۱۵۰ هکتار کاشته شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه کاشت ذرت دانه ای بیست و سوم خرداد ماه آغاز شد و تا اواسط مردادماه ادامه دارد، تصریح کرد: این محصول تاکنون در شهرستان های لارستان، جهرم، داراب، فیروزآباد و شیراز کاشته شد.
هاشمی با بیان اینکه سورگوم دانه‌ای، نیاز آبی حدود ۴۰ درصد کمتر نسبت به ذرت دانه ای دارد، ابراز کرد: این محصول به دلیل مقاومت به شوری و دوره رشد ۱۰۰ تا ۱۲۰ روزه از اولویت‌های الگوی کشت و توسعه پایدار است و درجیره غذایی دام می تواند جایگزین ذرت دانه ای باشد.
کارشناس مسئول محصولات علوفه ای مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۹۰۰ تن ذرت علوفه ای تولید شود.
کاشت سورگوم علوفه ای
وی؛ از کاشت سورگوم علوفه ای در سطح ۲۵۰ هکتار نیز سخن گفت و افزود: پیش بینی می شود بیش از ۱۸ هزار تن محصول برداشت شود.
هاشمی اظهار کرد: سورگوم علوفه ای در شهرستان های استهبان، فسا، خنج ، شیراز، سروستان، زرقان و زرین دشت کاشته می شود.