از ایده تا اجرا؛ گفتگو با مدرس بین المللی مدیریت مالی و بازرگانی:

رازهای کارآفرینی موفق از زبان سمیه افشاری استاد دانشگاه

بامداد خبر: ضمن معرفی خودتان به عنوان یک خانم توانمند با موفقیت های متفاوت به سوالات پاسخ دهید. اینجانب سمیه افشاری هستم.دکترای مدیریت بازارگانی با گرایش مدیریت بازاریابی از دانشگاه آزاد تهران – مدرس کالج بین المللی ابن سینا گرجستان هستم. دارای لوح زرین مدیریت از کنگره کشوری هنر مدیریت در بازارهای رقابتی- اذر ۹۷ […]

بامداد خبر: ضمن معرفی خودتان به عنوان یک خانم توانمند با موفقیت های متفاوت به سوالات پاسخ دهید.

اینجانب سمیه افشاری هستم.دکترای مدیریت بازارگانی با گرایش مدیریت بازاریابی از دانشگاه آزاد تهران مدرس کالج بین المللی ابن سینا گرجستان هستم.

دارای لوح زرین مدیریت از کنگره کشوری هنر مدیریت در بازارهای رقابتی- اذر ۹۷ تهران

در حال مدیر شرکت تحقیقاتی، پژوهشی  سپهر دانش گیل هستم .

با ۱۴ سابقه کار در شرکتهای پخش و بنگاههای کسب و کار

مشاور و کوچ تخصصی مدیران عامل

مشاور کسب و کار در دپارتمان مشاورین املاک

مشاور و کوچ تخصصی فروش و تیم سازی  در شرکتهای پخش

مشاور  و کوچ کسب و کار و شبکه سازی  در کارخانجات

مشاور و کوچ تخصصی بهبود فروش در کسب و کارهای آزاد

مدرس دانشکده ابن سینا گرجستان ( دپارتمان مدیریت)

مدرس دوره های MBA در مجتمع فنی تهران

مدرس دوره های بازاریابی و فروش در سازمان مدیریت صنعتی

مدرس رسمی دوره های مدیریت (بازاریابی و فروش- فنون مذاکره- CRM– رفتار سازمانی سرپرستی و مدیریت فروش- تیم سازی )

 

چه دروسی را در دانشگاه تدریس می‌کنید؟

اصول بازاریابی و فروش – روانشناسی فروش – مبانی مدیریت – تئوری مدیریت

روش تدریستان چگونه است و چه بازخوردی از دانشجویان دریافت می‌کنید؟

روش تدریس پرسش و پاسخ که نام دیگر آن  روش سقراطی است. در این شیوه، معلم با ارائۀ سؤالات متعدد، کنجکاوی دانش‌آموزان را تحریک کرده و آن‌ها را به تفکر در مورد مفاهیم جدید تشویق می‌کند..

استفاده از این روش باعث تقویت اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه برای مطالعه و تحقیق، تقویت تفکر خلاق و افزایش مشارکت در فعالیت‌های گروهی می‌شود. همچنین به امکانات و هزینه‌های بالا نیاز ندارد.

از نظر شما مهم‌ترین مهارتی که باید به دانشجویان بازاریابی آموزش داد چیست؟

مهارت تعامل با مشتریان است و اینکه درک کنند مشتریان شخصیت یک کارشناس فروش را مورد توجه و درک قرار می دهند.در دنیای امروز تمرکز مشتریان بر کیفیت رفتار تعاملی است.

ایده تاسیس شرکت سپهر دانش گیل چگونه به ذهنتان رسید؟

به عنوان یک مرکز و قلب تپنده ای در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و مشاوره ای با روش نوین بودم.

 

چه برنامه‌ای برای رشد و توسعه این شرکت در آینده دارید؟

تاسیس شعبات مختلف در تمامی استان های ایران

نقش خدمات مختلف شرکت سپهر دانش گیل در کمک به کسب و کارها چیست؟

مشاوره کسب و کار و آموزش تکنیک های راه اندازی کسب و کار که مکمل یکدیگر در جهت بهبود عملکرد کسب و کارها می گردد.

کدام یک از افتخاراتتان برایتان از همه ارزشمندتر است و چرا؟

رضایت مراجعین و موفقیت کسب و کارهایشان برایم بالاترین ارزش و اعتبار را دارا می باشد.

 

از نظر شما مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی در دنیای امروز کدامند؟

یک بازاریاب موفق، معمولا نیاز ها، خواسته ها، رویا و مشکلات مشتری خود را درک کرده و نسبت به آن ها احساس مسئولیت می ‎کند. بازاریابی که می ‎تواند همانند مشتری فکر کند ، قادر به پاسخگویی به نیازهای او و جلب رضایت وی خواهد بود و این امر در نهایت موجب افزایش سود حاصل از فعالیت بازاریابی او خواهد شد.

 

چگونه می‌توان از بازاریابی برای کمک به کسب و کارها در زمینه‌های مختلف استفاده کرد؟

در جهان امروز، نقش بازاریابی در سازمان ها بسیار مهمتر از آن است که نادیده گرفته شود. سازمان های بزرگ و کوچک امروز برای یک بازار رقابت می کنند و نوآورانه ترین و فعال ترین ها فاکتورهای پیروز می شوند. اقتصاد جهانی امروز اهمیت سازمان های کوچک را متوجه شده است و به طور فزاینده ای به آنها برای پشتیبانی از رشد و توسعه خود نیاز دارد.

رقابت بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است و با اینکه در استفاده از تکنولوژی پیشرفت های بزرگی به دست آمده است، اما وضعیت سخت تر شده است.رسانه های اجتماعی توسط سازمان ها برای جذب مخاطب به محصولات و خدمات آنها استفاده می شود و بسیاری از آنها توانسته اند مشتریان بیشتری به نسبت چند سال قبل خود بدست آورند. بقا یک شرکت بستگی به بازاریابی عاقلانه آن که باید از نظر مالی حمایت شود دارد.

بازاریابی نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین مشتریان و سازمان های بازار، بازی می کندو موقع معرفی یک محصول در بازار اعتماد به نفس بیشتری به قبل که محصولات بدون تبلیغ وارد می شدند ایجاد می کند.

بازاریابی یک بخش مهم در تمام بنگاهها صرفنظر از این که یک بنگاه سود محور یا غیرانتفاعی است می باشد. بازاریابی سازمان را به تصویر می کشد اینکه مردم چگونه با محصول یا خدمات سازمان تعامل می کنند و به مردم بابت محصول و خدمات ارامش خاطر می دهد

در سازمان های سود محور، بازاریابی مسئول افزایش درآمد و افزایش رشد سودآوری سازمان ها است. علاوه بر این، وقتی که بنگاه با مشتریان زیادی در ارتباط است و تصمیمات فقط توسط سازمان و یک طرفه گرفته نمی شود نقش بخش بازاریابی در دریافت طرف مقابل یعنی مشتریان پررنگ تر می شود.

بخش بازاریابی  مسوول برندینگ و جمع اوری بازخور تبلیغات، فعالیت های اجتماعی و فعالیت های بازاریابی از مشتری میباشد..  هر محصول با بازاریابی آغاز و با بازاریابی  پایان می یابد چرا که بخش بازاریابی مدام به دنبال نیازهای مشتری و بهینه سازی محصول با آن است.

چه ویژگی‌هایی یک مدرس خوب را تشکیل می‌دهد؟

به عنوان یک مدرس، شما باید «عاشق» دو چیز باشید: موضوع تدریس و خودِ تدریس.

حرفم را پس می‌گیرم! نه فقط عاشق، که باید «مبتلا» هم باشید. عاشق ممکن است روزی فارغ شود! اما مبتلا مثل پروانه‌ای است که خودش را وسط آتش انداخته. درست مثل فرهاد که «به شیرین مبتلا بود». کسی که مبتلا باشد علائم حیاتیش درگیر می‌شود و دیگر شب و روز ندارد. دغدغه‌مند می‌شود و خواب‌و‌خوراکش تغییر می‌کند

اصالت می‌تواند در زاویه نگاه مدرس باشد؛ یعنی طوری به موضوع تدریس نگاه کند که قبل از او هیچکسی نتوانسته یا حتی نخواسته. اصالت می‌‌تواند در شیوه تدریس مدرس، فن بیانش، تمرین‌هایش و یا حتی کلماتی باشد که سر کلاس استفاده می‌کند. خلاصه که اصالت شاخ‌ودم ندارد؛ اگر توانستی نقطه تمایزی برای خودت پیدا کنی، کم‌کم اصیل می‌شوی و از رویت کپی می‌کنند.

از نظر شما نقش مشاور کسب و کار در کمک به کسب و کارها چیست؟

مشاوره کسب و کار یک فرآیند تخصصی است که در آن متخصصان و مشاوران با تجربه، با دانش و مهارت ‌های خود به کسب ‌و کارها کمک می ‌کنند تا در مسیر توسعه و موفقیت خود پیش بروند. این نوع مشاوره در انواع کسب‌ و کارها، از شرکت‌ های کوچک و استارتاپ‌ ها تا شرکت‌ های بزرگ و سازمان ‌های دولتی، بسیار ارزشمند است.

مشاوران کسب و کار با تجزیه و تحلیل جامع شرایط داخلی و خارجی سازمان، به شناسایی فرصت‌ ها و چالش ‌های موجود می ‌پردازند و بر اساس آن، استراتژی ‌ها و طرح ‌های عملی را توصیه می‌کنند. مشاوره کسب و کار می ‌تواند با تجزیه و تحلیل فرآیندها، ساختار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و دیگر عوامل به بهبود عملکرد سازمان کمک کند.

دریافت مشاوره فروش حرفه ای به شرکت ‌ها کمک می‌کند تا استراتژی ‌های مناسبی برای رشد و توسعه طراحی کنند. این استراتژی ها شامل تعیین اهداف، شناسایی بازارهای هدف، تحلیل رقبا و طراحی راهبردهای مؤثر است. هر کسب و کاری می تواند با همکاری با یک مشاور به دانش فنی و تخصصی خاصی دسترسی پیدا کند که بهبود و پیشرفت را تسهیل می‌کند.

در مورد خدمات مختلف شرکت سپهر دانش گیل بیشتر توضیح دهید.

ارایه مشاوره های شغلی و کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار و بهبود عملکد انها – برگزاری دوره های مختلف آموزشی در سازمانها و بنگاههای اقتصادی- برگزاری سمینارها مختلف در زمینه پیشرفت کسب و کار و فروش موفق.

چه مزیتی خدمات شما را از رقبا متفاوت می‌کند؟

برخورداری از دانش روز دنیا-  رفتار کاملا تعاملی با مشتریان و ارایه نقش تسهیلگری در بهبود و پیشرفت کسب و کارهای انها.

مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه نیازهای آنها را شناسایی می‌کنید؟

تمامی کارفرمایان و صاحبان کسب و کار و بنگاههای اقتصادی و سازمانها ( دولتی و خصوصی) و همه افرادی که به نوعی با مساله فروش و بازاریابی در ارتباط هستند.