کنسرت زند وکیلی به پاسداشت آغاز دهه امامت و ولایت طنین انداز شد

بامداد خبر:به مناسبت جشن بزرگ آغاز دهه امامت و ولایت کنسرت علی زند وکیلی، صبح عید سعید قربان در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،علی زند وکیلی متولد ۱۳۶۵ در شیراز، خواننده و اهنگساز است. فارغ التحصیل هنرستان موسیقی می باشد، […]

بامداد خبر:به مناسبت جشن بزرگ آغاز دهه امامت و ولایت کنسرت علی زند وکیلی، صبح عید سعید قربان در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،علی زند وکیلی متولد ۱۳۶۵ در شیراز، خواننده و اهنگساز است. فارغ التحصیل هنرستان موسیقی می باشد، بجز خوانندگی آهنگساز و نوازنده گیتار است.

به عنوان فرزند هشتم خانواده بعد از هفت دختر به دنیا آمد و دو برادر کوچکتر از خود بنام محمد و امین دارد ، پدرش لرستانی و اصالتا اهل پلدختر می باشد.همان طور که از فامیل این خواننده محبوب مشخص است، ایشان از نسل هفتم نوادگان کریم خان‌زند هستند.

علی زند وکیلی درسال ۱۳۷۷ بـه هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال ۱۳۸۱ بـه هنرستان موسیقی تهران وارد واز همان هنرستان فارغ التحصیل شد ودر حال حاضر کارشناس موسیقی می باشد.علی زند وکیلی فعالیت های هنری خود را از سه سالگی با نواختن تنبک و آواز شروع کرد.

وی بـه همراه برادر خود، محمد زند وکیلی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کرد.

علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروندو گلبانگ را دارد و کنسرتهایی نیز بـه همراه این گروه ها برگزار کرده اسـت.از جمله کارهای شاخص وی میتوان بـه تیتراژ مجموعه های دزد و پلیس، پژمان «آخر قصه» و شاهگوش «زهره» اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد.

علی زندوکیلی در بهمن ۱۳۹۳ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به همراه مهران مدیری آهنگ‌های ناردونه و رفتی را به صورت زنده اجرا کرد که بسیار از این اجرای او استقبال شد. علی زندوکیلی در سی‌ امی جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۳ به اجرای برنامه پرداخت.

خواننده آهنگ مشهور لالایی از سال ۱۳۸۷ با فردین خلعتبری همکاری می‌کرده است که در حین این همکاری آقای خلعتبری او را به محمد رحمانیان برای نمایش ترانه‌های قدیمی معرفی می‌کند. طبق گفته آقای وکیلی همکاری با ایشان به لحاظ حرفه‌ای برایش بسیار اثرگذار بوده است.

خاطر نشان می گردد به همین مناسبت، جشن بزرگ آغاز دهه امامت و ولایت کنسرت علی زند وکیلی، صبح عید سعید قربان در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد