توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز

المان شیخ المشایخ شیراز رونمایی شد

بامدادخبر– المان ابوعبدالله بن خفیف شیرازی معروف به «شیخ المشایخ» در شیراز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز نصب و تقدیم به شهروندان شیرازی شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   ، ابوعبدالله بن خفیف شیرازی از مشایخ و عرفای قرن سوم و چهارم هجری و از جمله عارفانی بود که […]

بامدادخبرالمان ابوعبدالله بن خفیف شیرازی معروف به «شیخ المشایخ» در شیراز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز نصب و تقدیم به شهروندان شیرازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   ، ابوعبدالله بن خفیف شیرازی از مشایخ و عرفای قرن سوم و چهارم هجری و از جمله عارفانی بود که در تألیف و تصنیف آثار علمی و عرفانی پرکار بود. عطار نیشابوری در وصف او می‌نویسد: در هر چهل روز تصنیفی می‌ساخت، در غوامض و دقایق و در علم ظاهر نیز تصانیف بسیار داشت. ابن خفیف حدود ۳۰ اثر دربارهٔ مباحث و مبانی عرفانی نوشته شده‌است.
گفتنی است المان ابن خفیف ‌از المان‌های منتخب‌ فراخوانی معاونت سیما ‌‌و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز بوده و توسط هنرمند،علی حاج‌مرادی، طراحی و اجرا شده و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شیراز  در بهمن ماه ۱۳۹۹ در محل کتابخانه ابن‌خفیف واقع در ضلع شمال غربی بازار وکیل نصب شده است.

نگهداری و حفاظت از فضای سبز و باغات اولویت اول سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری باشد