برداشت انارازباغات کوار آغاز شد

بامداد خبر  : مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوار ازبرداشت انار باغات کوار خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت:کار برداشت اناردرشهرستان از اوایل مهرماه شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد. وی بیان کرد، سطح زیر کشت باغات انار شهرستان کوار ۱۲۰ هکتار است که پیش بینی میگردد، میزان ۱۴۰۰ تن محصول […]

بامداد خبر  : مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوار ازبرداشت انار باغات کوار خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت:کار برداشت اناردرشهرستان از اوایل مهرماه شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد. وی بیان کرد، سطح زیر کشت باغات انار شهرستان کوار ۱۲۰ هکتار است که پیش بینی میگردد، میزان ۱۴۰۰ تن محصول انار برداشت و روانه بازار گردد. ارقام انار شهرستان رباب، شیرین و ملس است که عمده آن جهت مصرف تازه خوری روانه بازار و حدود ۱۵درصد آن به صورت سنتی به رب و ناردان فرآوری می شود.
جوکارافزود: باوجود اینکه محصول تولیدی اناراز باغات مثمر شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است ولی مشکل سرمازدگی چندساله اخیر در باغات جوان باعث رکود توسعه کشت آن در این شهرستان گردیده است.
وعمده مشکل در باغات مثمرکرم گلوگاه انار است که در جهت مبارزه مکانیکی آن علاوه بر جمع آوری میوه های آلوده در باغات، مصرف گوگرد و کائولین هم در چندسال اخیر توصیه و ترویج گردیده است.