نهادهای متولی در باره قتلگاه قوهای مهاجر پاسخگو باشند،

مرثیه ای بر قطع آواز قوها در سرخ رود

بامداد خبر:سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کشتار دوباره پرندگان مهاجر گفت: شیوع آنفلوانزا هم نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را در شمال کشور کاهش دهد و این بار شاهد سلاخی تعداد چشم گیری از قوهای مهاجر بودیم و همین مسئله نه تنها دوستداران محیط زیست را آزرده خاطر کرده […]

بامداد خبر:سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کشتار دوباره پرندگان مهاجر گفت: شیوع آنفلوانزا هم نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را در شمال کشور کاهش دهد و این بار شاهد سلاخی تعداد چشم گیری از قوهای مهاجر بودیم و همین مسئله نه تنها دوستداران محیط زیست را آزرده خاطر کرده بلکه به زودی در سطح بین المللی نسبت به این کشتار باید پاسخگو باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،فاطمه محمدبیگی در مورد کشتار دوباره دسته جمعی قوهای مهاجر در تالاب «سرخ‌رود» گفت: فریدونکنار برای بار چندم قتلگاه قوهای مهاجر شده است و متاسفانه با تکرار این اتفاق ناخوشایند خبر از بی توجهی تمام نهادهای متولی از سازمان محیط زیست تا  عدم ورود جدی قوه قضاییه به این مسئله می‌دهد . 

شیوع آنفلوانزا نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را کاهش دهد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: شیوع آنفلوانزا هم نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را در شمال کشور کاهش دهد و این بار شاهد سلاخی تعداد چشم گیری از قوهای مهاجر بودیم و همین مسئله نه تنها دوستداران محیط زیست را آزرده خاطر کرده بلکه به زودی در سطح بین‌المللی  نسبت به این کشتار باید پاسخگو باشیم

وی ادامه داد: طبق گزارشات منتشر شده هر سال فصل پاییز و زمستان حدود ۱/۵ میلیون پرنده مهاجر مهمان تالاب‌های مازندران می‌شوند ولی یک پنجم آنها طعمه شکارچیان شده و باید این موضوع را در کنار قربانی شدن تعدادی از محیط بانان بگذاریم تا به عمق فاجعه بی‌توجهی محیط زیست پی ببریم.

آیا قانون کارآیی لازم را در حفاظت از محیط زیست ندارد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در مجلس یازدهم تاکیدکرد: غیرقانونی بودن شکار پرندگان مهاجر بارها اطلاع رسانی شده است یا قانون کارایی لازم را ندارد یا برخی چشم خود را بر روی قوانین می‌بندند! هزاران بند و تبصره دیگر هم بیاوریم رابطه و زیر میزی باعث می‌شود عده‌ای دلال چشم خود را به روی حقیقت ببندند و آیا همین عاملی بر بی اثر بودن قوانین می‌شود؟! چرا که در عملیاتی شدن قوانین به ویژه قانون‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست شاهد بی توجهی هستیم.

آیا تالاب‌ها برای شکار قوها اجاره داده می‌شود؟

محمد بیگی با انتقاد از پاک کردن صورت مسئله در کشتار قوهای مهاجر یادآور شد: در کنار عدم نظارت سازمان‌های متولی  چند مسئله قابل ذکر است؛ اول قیمت‌های نجومی و وسوسه برانگیز مشتریان و خریداران گوشت پرندگان مهاجر که این روزها بازار فریدونکنار را داغ کرده و منجر به کشتار بیشتر این پرندگان شده است، دوم اجاره تالاب‌هایی که قتلگاه این پرندگان شده است؛ اما  جای سوال است؛ چرا شاهد کتمان این ماجرا از طرف نهادهای مربوطه هستیم؟! آیا این کشتار که برای بار دوم به صورت گسترده از طرف شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود نیاز به توضیح ندارد؟! آیا بستن بازار فریدونکنار حلال این مشکل است یا پاک کردن صورت مسئله برای رسیدن به بازار  زیر پوستی دیگر؟! 

احیای محیط زیست تخریب شده بسیار سخت گاهی غیر  ممکن است

محمد بیگی ادامه داد: تخریب محیط زیست از یک دهه قبل خود را به شکل آتش سوزی جنگل‌ها تا خشکی تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان داده است و امروز این تخریب و دست درازی به پرندگان مهاجر رسیده است. احیای همین محیط زیست نیازمند چندین سال زمان است و گاهی هم ممکن نیست، امیدوار بودیم با روی کار آمدن “سلاجقه” شاهد بهبود شرایط محیط زیست باشیم اما امروز شاهد سکوت این سازمان در برابر تمام تخریب ها هستیم.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر خلاء قانونی در راستای حفاظت محیط زیست به ویژه در حمایت از پرندگان مهاجر وجود دارد؛ سازمان‌ها و نهادهای متولی هر چه سریع‌تر به فراکسیون محیط زیست ارسال کنند تا شاهد تخریب بیش از اندازه محیط زیست نباشیم؛ مجلس یازدهم در مقابل تخریب محیط زیست سکوت نخواهد کرد