پرداخت یارانه بلاعوض به انجیرکاران شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: در راستای حمایت از توسعه باغات در اراضی شیبدار مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال یارانه به انجیر کاران شهرستان پرداخت گردید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار بیان کرد: مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال جهت حمایت از باغات دیم در اراضی شیبدار به ۱۵ نفر از انجیر […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: در راستای حمایت از توسعه باغات در اراضی شیبدار مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال یارانه به انجیر کاران شهرستان پرداخت گردید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار بیان کرد: مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال جهت حمایت از باغات دیم در اراضی شیبدار به ۱۵ نفر از انجیر کاران دارای باغ انجیر دیم در سطح ۲۷ هکتار در اراضی مستثنیات پرداخت گردید.
وی افزود، کم آبی در سال های اخیر یکی از مهمترین چالشهای بخش کشاورزی کشور بوده و در این راستا توجه به کشت محصولات کم آب بر ضرورت دارد، یارانه فوق با هدف کمک به بسترسازی در جهت ذخیره آب باران و هدایت رواناب و عملیات حفظ رطوبت خاک پرداخت گردیده است.
جوکار در ادامه تاکید کرد: توسعه آبیاری نوین و حذف آبیاری های به روش های سنتی، تغذیه مناسب خاک با استفاده از کودهای پتاسه و افزایش مواد آلی از دیگر اقدامات شهرستان در راستای اصلاح الگوی مصرف آب می باشد. درشهرستان کوار بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار باغات انجیر دیم وجود دارد.