مطالعات خاکشناسی و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک در اراضی کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از مطالعات خاکشناسی و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک با حجم عملیاتی در سطح ۱۰۰۰هکتار ،دراراضی پایاب بند بهمن کوار شامل اراضی زراعی و باغی روستاهای قلعه نو،کوار کهنه و قسمتی از اراضی روستای نوروزان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، عبدالرسول جوکار گفت: این طرح […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از مطالعات خاکشناسی و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک با حجم عملیاتی در سطح ۱۰۰۰هکتار ،دراراضی پایاب بند بهمن کوار شامل اراضی زراعی و باغی روستاهای قلعه نو،کوار کهنه و قسمتی از اراضی روستای نوروزان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، عبدالرسول جوکار گفت: این طرح با مشارکت مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی و شرکت توسعه خدمات مهندسی آب وخاک پارس مبنی بر برداشت ۵۰ نقطه ترکیبی حفر پروفیل، مته و ارسال نمونه ها جهت آنالیز با هدف پایش کمیت ، کیفیت و به روز کردن اطلاعات خاک می باشد.
وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی،کاهش بارندگی و شرایط منطقه مورد مطالعه، براساس نتایج حاصل از اجرای طرح الگوی مناسب کشت در اراضی کشاورزی برای محصولاتی که دارای مزیت نسبی و توجیه اقتصادی در آن منطقه هستند در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.