در نشست تخصصی آبخیزداری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز عنوان کرد:

آبخیزداری، مهم ترین و بهترین روش مدیریت پایدار منابع آب و راه حل عبور از خشکسالی

به گزارش بامداد خبر نشست تخصصی آبخیزداری شهری در روز سه شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۱ در تالار آزادی برگزار شد. در این نشست روح الله مظفری رئیس سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: با کاهش بارش ها و حاکمیت خشکسالی بر کشور بدون شک مدیریت جامع حوضه آبخیز و عملیات آبخیزداری را […]

به گزارش بامداد خبر نشست تخصصی آبخیزداری شهری در روز سه شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۱ در تالار آزادی برگزار شد.
در این نشست روح الله مظفری رئیس سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: با کاهش بارش ها و حاکمیت خشکسالی بر کشور بدون شک مدیریت جامع حوضه آبخیز و عملیات آبخیزداری را از مهمترین و بهترین روشهای مدیریت پایدار منابع آب و راه حل عبور از خشکسالی و مدیریت مخاطرات طبیعی از جمله سیل و فرونشست زمین است.
مظفری افزود از طرف دیگر ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و متوسط بارندگی در کشور ما کمتر از متوسط بارش جهانی است، بنابراین ضرورت دارد به عملیات آبخیزداری برای حفظ و مدیریت منابع آب و خاک توجه بیشتری کرد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، با اعلام اینکه در سال جاری ساخت اولین پارک آبخیز در شهر شیراز واقع در کوه نور (حد فاصل دروازه قرآن تا آرامگاه سعدی) در دستور کار سازمان قرار گرفته است،افزود: با احداث این پارک اقدام ارزشمندی برای ذخیره آب‌های سطحی در ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز به وجود خواهد آمد. 
 در ادامه این نشست حاضرین به بررسی مسائل و مشکلات در حوزه آبخیزداری شهری و بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند