سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس

وجود اسلحه در منازل یک آسیب جدی است

بامداد خبر،  در نشست خبری با رسانه های استان فارس سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس عملکرد فرماندهی ناجا استان فارس درماههای سپری شده از سال ۱۴۰۱  را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،گفت؛در سال گذشته ۱۳ باند سارق حرفه ای به عنف و منازل و خودرو دستگیر که به  […]

بامداد خبر،  در نشست خبری با رسانه های استان فارس سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس عملکرد فرماندهی ناجا استان فارس درماههای سپری شده از سال ۱۴۰۱  را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،گفت؛در سال گذشته ۱۳ باند سارق حرفه ای به عنف و منازل و خودرو دستگیر که به  ۴۵فقره سرقت اعتراف کرده اند و ۲۷۰ نفر عوامل این باند ها بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده اند.
وی در تشریح مشکلات  موجود در فضای مجازی گفت:  در ابتدای ورود به زندگی مردم با مشکلات کوچکتر و کلاهبرداری ها ساده تر بود اما  کلاهبرداری های اینترنتی به موازات اگاهی افزایی به مردم در جامعه پیچیده تر شده  است.
وی در تشریح عملکرد پلیس فتای استان گفت :یک مورد کلاهبردار فیشینگی که تا کنون به ۲ میلیارد تومان فیشینگ اعتراف کرده را با رصد اطلاعاتی در هنگام ورود به کشور در مبدا فرودگاه شیراز بازداشت کردیم..
وی در مورد عملکرد پلیس مواد مخدر گفت:  مواد مخدر ،یکی از پایه های جرم در دنیا و کشور ماست و ما  از ابتدای سال ۱۵ باند حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر را در استان منهدم و ۸ تن انواع  مواد مخدر از این گروه ها توقیف شده  و ۲۳۴۱ نفر قاچاقچی،حامل و خریدار مواد مخدر در عملیات های پلیس دستگیر شده اند.سردار حبیبی در تشریح شیوه های عمل باندهای مواد مخدر گفت، اکنون اسکورت های جابجایی مواد مخدر  با حجم کوچکتر ولی خشن تر عمل می کنند. وی در مورد جمع آوری متکدیان و  معتادان متجاهر گفت :  از ابتدای سال ۸۱۵ معتاد متجاهر دستگیر شده که با همکاری استانداری و دبیر شورای مواد مخدر و بهزیستی و با کمک شهرداری فضای مناسبی جهت اسکان این افراد در حال اماده سازی است و اگر فضا در قالب ماده ۱۵ و ۱۶ اماده شود معتادان متجاهر جمع اوری کامل خواهند شد.
از ابتدای سال کالایی بالای ۱۱۹ میلیارد تومان با قیمت گمرک کشف و ۲۱ درصد افزایش۴۴۸ خودرو و ۵۵۵ نفر متهم دستگیر شده.
وی در مورد احتکار و آزار مردم  گفت ؛ در این زمینه بر خورد خوبی با متخلفین شد و از بازاریان شیراز  در رعایت حقوق مصرف کنندگان خوب وارد شدند که باید از آنها تشکر کنم.
فرمانده انتظامی استان فارس  با ذکر اینکه: وجود اسلحه در منازل یک آسیب جدی است گفت: در طرح برخورد با سوداگران اسلحه ، سال گذشته ۴۷۲ قبضه سلاح و ۵ باند حرفه ای را منهدم کرده ایم.  وی مبدا ورود سلاح به استان را  غرب کشور برشمرد . وی در بخش دیگری از این نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی گفت:
پلیس فارس  از ابتدای سال ۴۵ نفر از ارازل و اوباش  را دستگیر کرده و در این زمینه از کم مشکل ترین استانها هستیم.

سردار حبیبی گفت : تا زمینه جرم توسط مردم پاک نشود و قوانین کامل در این زمینه نداشته باشیم  بعضی مشکلات خاص حل نمی شود. وی گفت :برنامه برخورد با قمار خیابانی را داریم.
سردار رهام بخش حبیبی در مورد سایت دیوار گفت :همکاری لازم از طرف این سایت انجام می شود و تعداد زیادی بنگاه مجازی وجود دارد که پلیس فارس تنها پلیس استانی است که توانایی مسدود کردن اگهی های مورد دار در سایت دیوار را دارد.

شایان ذکر است نیروی انتظامی با حکم رهبری به فرماندهی فراجا ارتقا. رتبه پیدا کرده است .