عزم مدیریت شهری برای رونق سرمایه‌گذاری جدی است

بامداد خبر، محمدحسن اسدی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز اظهار کرد: این همایش به عنوان تکلیف شورای اسلامی شهر برای شهرداری تعیین شده که به دلیل شیوع سویه اومیکرون با چندماه تاخیر در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،وی افزود: در بهمن ماه […]

بامداد خبر، محمدحسن اسدی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز اظهار کرد: این همایش به عنوان تکلیف شورای اسلامی شهر برای شهرداری تعیین شده که به دلیل شیوع سویه اومیکرون با چندماه تاخیر در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته هم میزبان جمعی از سرمایه‌گذاران در قالب پنل‌های تخصصی و آسیب‌شناسی چالش‌های این حوزه با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که یکی از رویکردهای شورای شهر برگزاری پنل‌های تخصصی و همایش ملی توسعه و جذب سرمایه گذاری در شهر شیراز بصورت سالانه است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور ما رضایت بخش نیست و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به مدیریت و ساماندهی مسایل اقتصادی تاکید ویژه داشته و اقتصاد را مساله اول کشور ارزیابی کردند.

اسدی با تقدیر از همراهی‌های شهرداری شیراز در این مسیر خاطرنشان کرد: گرفتن پول از مردم و قرار دادن آن در جیب مردم موجب تورم می شود.

وی از ایجاد ارزش افزوده به واسطه جذب منابع سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: شعارهای ایجاد پنجره واحد و گستراندن فرش قرمز تابحال بیشتر جنبه گفتار درمانی داشته است، به همین دلیل باید راهکار موثری را در دستور کار قرار داد تا چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری به حداقل ممکن برسد.

اسدی در ادامه چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری که در پنل‌های تخصصی بهمن ماه احصا شده را تشریح کرد و افزود: تزلزل و غیرقابل پیش بینی بودن رویه‌ها، عدم ثبات و ناامنی‌های اقتصادی، مشکلات انتقال پول به کشور، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه، عدم پنجره واحد سرمایه‌گذاری، بروکراسی و تشریفات زائد، کمبود حمایت‌های حقوقی و قضایی از جمله مواردی است که در پنل های چهارگانه سرمایه‌گذاری در بهمن ماه سال گذشته مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که بسته‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه دارای جذابیت‌های بیشتری است، اظهار داشت: برای شهرداری‌ها خدمات چند صد گانه‌ای تعیین شده که وظایف خدماتی در کف آن قرار گرفته و توسعه شهر مهمترین رسالت مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید با نگاهی نو به دنبال تشکیل یک سازمان تخصصی به عنوان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی  در شهرداری بود و چالش‌های آن را مورد بررسی قرار داد.

اسدی با اشاره به اقدامات شورای شهر در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در سال ۱۴۰۱ تکلیف انعقاد ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی برای شهرداری مشخص شده است.

وی با تشریح برخی از وظایفی که به شهرداری واگذار شده اظهار داشت: تهیه بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری، خرید زمین به عنوان راهکاری برای ایجاد ارزش افزوده، تکمیل ۱۵ پروژه‌ نیمه تمام به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان که با اتمام آن ارزش افزوده‌ای نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان خواهد داشت، بخشی از رسالت‌های شهرداری در حوزه خواهد بود.

اسدی در ادامه از رونمایی شیوه‌نامه ابلاغیه وزارت کشور در خصوص نحوه سرمایه گذاری برای اولین بار در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: ایجاد دفتر نمایندگی شهرداری شیراز برای جذب سرمایه‌گذاری در طول برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از اقداماتی است که می‌تواند در رونق سرمایه‌گذاری نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: کمیته هفت نفره‌ای با حضور سه نفر از اعضای شورای شهر و چهار نفر از شهرداری شیراز مشکلات سرمایه‌گذاران را احصا کرده و نسبت به تهیه و تدوین برنامه جامع اقتصادی همت می‌گمارند.

اسدی تصریح کرد: تهیه میثاق نامه یکی از دستاوردهای این همایش است که توسط نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری فارس و جمعی از مقامات ارشد استان به امضا خواهد رسید و مسیر برای سرمایه‌گذاری تا حدود زیادی هموار می شود.

وی در پایان با تقدیر از همراهی استاندار فارس برای جذب سرمایه‌گذار گفت: حضور مسئولان ارشد شهر در این همایش مایه امیدواری است و امیدواریم موجب دلگرمی بخش خصوصی شود .