مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس :

پرچم محرومیت زدایی در دست بسیج سازندگیست

بامداد خبر:  اسماعیل قزل سفلی مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در جمع خبرنگاران، ویژه برنامه های سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبری را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، قزل سفلی گفت: زرمایش جهادگران فاطمی از امروز تا ۲۶ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز براساس فلسفه وماهیت شکل گیری  بسیج […]

بامداد خبر:  اسماعیل قزل سفلی مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در جمع خبرنگاران، ویژه برنامه های سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبری را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، قزل سفلی گفت: زرمایش جهادگران فاطمی از امروز تا ۲۶ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز براساس فلسفه وماهیت شکل گیری  بسیج سازندگی که همانا سازماندهی نیروهای جوان داوطلب برای کمک به مردم است برگزار خواهد شد  ،وی گروههای جهادی را محور این حرکت بر شمرد.
مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، با ذکر این که برای استفاده بهتر مردم دو ساختار ،شورای جهادی و مجمع جهاد گران استان از دل انتخابات شکل گرفته است گفت : این ساختارها کار سازماندهی و بستر سازی حرکت های جهادی را شکل می دهد. وی ضمن تشریح کار کرد این ساختارها گفت: قرار گاه عملیات جهادی در سه شکل جغرافیا محور ،و پهنه ای در چهار نقطه شکل گرفته، و در حال ایجاد قرارگاههای شهرستانی و محله محور برای خدمت رسانی به مردم هستیم.
قزل سفلی ضمن  تشریح  عملکرد قرارگاههای موضوعی ،شامل قرارگاه  آموزشی و تحصیلی،کشاورزی و احتماعی از  گسترش  این عناوین خبر داد.

این مقام مسوول گفت :قرارگاههای قشری مثل طلاب ،اصناف و ورزشکاران هم در چند ماه اخیر سازماندهی شده اند و برنامه ریزی کرده ایم که موضوع و مکانی نباشد که بسیج سازندگی در آن مورد ورود نکرده باشد.
مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس  با ذکر تعداد بالای گروههای خدمت رسان جهادی  گفت: بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد و در فارس این تعداد از ۴ هزار مورد گذشته است.
وی در تشریح بحث فنی و عمرانی خصوصا آب رسانی به روستاهای فارس گفت : ۳۷۲ روستا تحت پوشش قرار گرفته و برنامه ساخت مسکن برای ۳۲۰۸ مدد جوی تحت پوشش وجود دارد که کارساخت  ۳۰۰  خانه  از این تعداد آغاز شده است . وی با ذکر اینکه ، لایروبی قنوات، ساخت خانه های بهداشت از جمله اقدامات فنی و عمرانی در این زمینه است به پوشش مشکلات اجتماعی  در این طرح اشاره کرد .

قزل سفلی در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه از طرح صندوق های قرص الحسنه نام برد و گفت : این حرکات جهادی در زمینه  تحصیلی و  علمی  در جهت مطالبه گری هدفمند و توسعه در روستاها خواهد بود. وی با ذکر اینکه : استمرار خدمات مومنانه که پس از کرونا شروع شد فراگیر شده و اکنون به نهصت فراگیر مونانه با ۲۰ خدمت ارتقاع یافته است .
وی در تشریح بخش دیگری از برنامه های سالروز تاسیس بسیج سازندگی گفت: حقوقدانهای ما با مشاوره حقوقی در مساجد و اقدام برای آزادسازی زندانیان در این هفته  فعالیت بیشتری خواهند داشت.
اصناف در چندین حوزه مثل تعمیر اساسیه خانه و تعمیرات منازل در این اقدام خیر خواهانه شرکت می کنند و وارد کار جهادی می شوند تا بر مشکلات غلبه کنند و بگوییم می توان با هر ظرفیت اقدام جهادی کرد . وی گفت : در ۲۲ سالی که ازتاسیس  بسبج سازندگی می گدرد  این فعالیت ها به شکلی گسترده شده که هر فرد اگر بخواهد به کسی در این زمینه خدمت کند بسیج سازندگی بستر را فراهم کرده است.
مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس با ذکر این که استقبال از این برنامه فرا تر از برنامه ریزی بوده گفت : ما برای ۷۰۰ گروه برنامه ریزی کردیم اما  ۱۱۲۳ گروه اعلام امادگی کرده اند. برنامه ها ۱۰۰۰۰ نفر برنامه طراحی شده بود اما این رقم افزایش شگرفی داشت. وی گفت طراحی حدود هزار برنامه برای این ده روز داشتیم که به  این رقم  به بالاتر از ۲۰۰۰ ررنامه افزایش یافته است.
وی گفت : امروز به گونه ای سازمان یافته ایم که پرچم محرومیت زدایی در دست بسیج سازندگیست. وی فعالیت حوزه اطلاع رسانی استان در جهت مطالبه گری از مسوولین را ، مصداق کار حهادی دانست.
وی در انتها از پویش ۱۰۰۰ زندگی با محوریت صندوق های قرض الحسنه خبر داد و گفت : تشکیل صندوق های قرض الحسنه برای  ایجاد فرصت کارهای خرداست که در این طرح با تاکید بر مسوولیت های های اجتماعی ۵۰۰ صندوق متقبل تامین و تهیه جهیزیه در راستای تکریم امر ازدواج و ۵۰۰  صندوق متقبل تامین سیسمونی در حهت  ترویج فرهنگ فرزندآوری در محله خود شده اند.