شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پیام مشترکی بیان کردند؛

روز معلم فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش کلیدی آموزش و تربیت در توسعه پایدار است

بامداد خبر:شهردار و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز طی پیام مشترکی روز معلم را گرامی داشتند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سید احسان اصنافی شهردار و مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز طی پیام مشترکی روز معلم را گرامی داشته و بیان کردند؛ روز معلم، فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش […]

بامداد خبر:شهردار و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز طی پیام مشترکی روز معلم را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سید احسان اصنافی شهردار و مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز طی پیام مشترکی روز معلم را گرامی داشته و بیان کردند؛ روز معلم، فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش کلیدی آموزش و تربیت در توسعه پایدار و برنامه‌ریزی در جهت احیای جایگاه شایسته و بایسته معلمین و فرهنگیان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه اجتماعی و مؤثرترین عنصر محقق کننده مأموریت‌های نهاد آموزش و پرورش است.

متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکه…( رهبر معظم انقلاب)

علم و دانش، زینت و زیور جامعه بشری و پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار یک کشور است و هر گونه تلاش و مجاهدتی در این راه، نوعی جهادی مقدس و شایسته تکریم است. در چنین نگاه ارزشی، حرفه معلمی، افتخاری بزرگ و برخوردار از شرافت و منزلت والا و معلمین پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی محسوب می‌شوند.

انسان‌های فرهیخته و وظیفه‌شناسی که از سر تعهد و دلسوزی، گام در عرصه خطیر و پرمسؤلیت تعلیم نهاده و زمینه ساز رشد و شکوفایی و تحول در جامعه هستند.

روز معلم، فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش کلیدی آموزش و تربیت در توسعه پایدار و برنامه ریزی در جهت احیای جایگاه شایسته و بایسته معلمین و فرهنگیان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه اجتماعی کشور و مؤثرترین عنصر محقق کننده مأموریت‌های نهاد آموزش و پرورش است.

اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره متفکر و اندیشمند بزرگ شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن سالروز بزرگداشت مقام معلم را به عموم تلاش گران عرصه علم و آگاهی به ویژه اساتید، معلمین و فرهنگیان پرتلاش کلان‌شهر شیراز دیار سومین حرم اهل بیت(ع) در همه مقاطع تحصیلی، تبریک و تهنیت عرض نموده و با تقدیر و تشکر از زحمات آنان، برای همگی این عزیزان در راه انجام رسالت اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن اسلامی آرزوی توفیق، تندرستی و سربلندی دارم.

سید احسان اصنافی شهردار و مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز