اخبار پلیس فارس:

توقیف پژو حامل پارچه قاچاق در “شیراز”

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۱ زند” شیراز در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در محله دروازه اصفهان به یک […]

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۱ زند” شیراز در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در محله دروازه اصفهان به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

مراسم ضیافت افطاری کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی استان در محل ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضور فرمانده انتظامی استان، سرهنگ “کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده، تعدادی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی و کارکنان وظیفه برگزار شد، سردار “رهام بخش حبیبی” ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام، اظهار داشت: خداوند بزرگ در ماه مبارک رمضان فرصت ویژه ای را در اختیار بندگان خود قرار داده است و همه ما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده ببریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان وظیفه در راستای انجام اقدامات و تلاش های شبانه روزی و خدمت رسانی به مردم، گفت: قدر خودتان و این دورانی که در آن قرار دارید را بدانید و درانجام کارها و مأموریت های محوله همواره بر خداوند بزرگ توکل کنید.

در این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ کارکنان وظیفه با فرمانده انتظامی استان  برگزار و به تعدادی از برندگان مسابقه فرهنگی عقیدتی سیاسی هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

همچنین در این مراسم، کارشناس پلیس فتا برای کارکنان وظیفه آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی را تشریح کرد.

حضور سردار “ملک‌زاده” در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷

جانشین فرمانده انتظامی استان با حضور در دفتر نظارت همگانی(۱۹۷) پاسخگوی مشکلات مردم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای پاسخگویی مسئولان انتظامی استان در خصوص مسائل و مشکلات انتظامی، ترافیکی و … شهروندان، سردار “یوسف ملک‌زاده” به همراه تعدادی از معاونان در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ حضور یافتند و به مشکلات شهروندان رسیدگی کردند.

گفتنی است، این ملاقات مردمی با انجام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت و شهروندان مشکلات، انتقادات، شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر و تشکر از کارکنان نیروی انتظامی را به صورت حضوری در میان گذاشتند.

توقیف کامیون حامل بیل مکانیکی قاچاق

فرمانده انتظامی “فراشبند” از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فراشبند حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بیل مکانیکی قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچیان احشام روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی “خفر” از کشف ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از دو دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “یوسف احمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی “خفر” حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را با اقدامات فنی توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودروها موفق شدند ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که رانندگان قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خفر” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

شهیدان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند

فرمانده انتظامی فیروزآباد در دیدار با خانواده شهید “عین الله محمدی” گفت: شهیدان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در این دیدار امنیت ایران اسلامی را حاصل خون شهدا دانست و تاکید کرد: وظیفه همه ماست که پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی خدمت به خانواده شهدا را بالاترین افتخار دانست و افزود: شهدای گرانقدر به معنای واقعی مجاهدین فی سبیل الله بودند و مانند مولای خود حضرت سید الشهدا (ع) از جان خود برای حفظ عزت، ناموس و شرف گذشتند.

سرهنگ “جوکار” تصریح کرد: همواره باید قدرشناس ایثارگری‌ و جانفشانی‌های شهدا و جانبازان باشیم و فرهنگ شهادت، ایثارگری و مبارزه با دشمنان را زنده نگه داریم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شهیدان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند بیان کرد: مردم ایران قدردان فداکاری‌ها شهدا و خانواده آنان هستند؛ چرا که این خانواده‌ها فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

گفتنی است در پایان این دیدار از خانواده شهید “محمدی” با اهدا هدیه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کشف خودرو سرقتی با تیزبینی پلیس ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف پژو ۲۰۶ سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ نورآباد با هوشیاری و تیزبینی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی خودرو و استعلام از سامانه‌ پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست ضمن مجهز کردن وسایط نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت؛ در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت  موتورسیکلت در  شیراز  و کشف  در کوار

فرمانده انتظامی  “کوار” از کشف  یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی    و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران کلانتری مرکز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “کوار” با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: راکب سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عامل هتک حیثیت در “ممسنی” روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: فردی که در اینستاگرام باعث هتک حیثیت چند شهروند شده بود شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین و هتک حیثیت برای ما کرده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند گرداننده پیج اینستاگرام را شناسایی و وی را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به اینکه متهم ۳۰ ساله در بازجویی اولیه انگیزه خود را کنجکاوی و شوخی بیان کرد، گفت: فرد مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “نیکبخت” از شهروندان خواست ضمن بالا بردن سطح سواد سایبری؛ از ذخیره کردن تصاویر و فیلم‌های خصوصی و انتشار آن در فضای مجازی برای دوستان خودداری و در صورت بروز هرگونه مشکل آن‌ را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir (بخش فوریت های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع رسانی کنند.

توقیف پژو و کشف بیش از ۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی پاسگاه “پل‌فسا” حین گشت زنی در محور روستایی “دهنو” به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این سواری ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دیدار فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با خانواده شهید

روز گذشته سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” فرمانده انتظامی نی‌ریز به همراه جمعی از کارکنان با خانواده شهید “رضا آذریون” دیدار و از وی دلجویی کردند.

رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان استهبان مبنی بر تصرف حدود ۵ هکتار از اراضی ملی توسط عده‌ای از اهالی محل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه ماهفرخان به همراه نمایندگان محیط زیست و اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و حدود ۵ هکتار از اراضی ملی منطقه حیات وحش که به صورت غیرقانونی تصرف و تبدیل به کاشت نهال انجیر شده بود رفع تصرف کردند.

سرهنگ “اکبرپور” با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

پای سارق تیر خورد// ترفند متهم در جابه‌جایی خودرو مسروقه لو رفت

فرمانده انتظامی “سروستان” گفت: سارقی که با یدک‌کش قصد انتقال خودرو مسروقه و سپس اوراق کردن آن داشت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “سروستان” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ که قصد یدک کردن سواری پراید داشت مشکوک که راننده به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که سواری پراید سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد که سریعا اقدام به اجرای طرح مهار کردند.

فرمانده انتظامی سروستان ادامه داد: راننده پژو بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با رعایت قانون به کارگیری سلاح پای سارق را مجروح و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ “بخشایی مطلق” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که قصد اوراق کردن خودرو را داشتم، از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

نیروی انتظامی پیشانی نظام و حاکمیت می باشد

امام جمعه “مرودشت” در دیدار با فرمانده و مسئولین انتظامی این شهرستان گفت: نیروی انتظامی پیشانی نظام و حاکمیت می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “مهدی آقائی” در این دیدار حل مسائل و مشکلات مردم را موجب جلب رضایت الهی دانست و گفت: اینکه آرامش و امنیت شهروندان را فراهم می‌کنید و در عرصه‌های مختلف در خدمت مردم هستید مطمئناً تاثیرات معنوی این امر مهم را در دنیا و آخرت خواهید دید.

خطیب جمعه مرودشت ادامه داد: نیروی انتظامی پیشانی نظام و حاکمیت است و عملکرد این نیرو موجبات رضایت مردم از نظام اسلامی را فراهم می کند که بحمدلله این امر مهم تا به حال حاصل شده است.

حجت‌الاسلام “آقائی” با بیان اینکه به لحاظ حجم کاری و ابزار و امکانات موجود هر کدام از افسران پلیس به اندازه چندین نیرو زحمت می کشند، گفت: در تمامی مناسبت‌های مختلف یکی از ارکان اصلی برقراری نظم و امنیت ناجا می باشد و این مهم قابل تقدیر وستودنی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: ماموران نیروی انتظامی به عنوان ظابطین قوه قضائیه در برخی موارد حتی جلوتر از دستگاه قضا ایفای نقش می کنند و در همه جریاناتی که درون انقلاب رخ می‌دهد ماموریت های آنان گره گشا و اسباب خیر می‌باشد.

در ادامه فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: علمای عزیز همیشه هدایتگر و پشتیبان نیروی انتظامی هستند و اذعان دارند که این نیرو در حقیقت خط مقدم خدمت به مردم است.

سرهنگ “فرشید زینلی” تصریح کرد: پرسنل ناجا سربازان ولایت محسوب می‌شوند که هرگز اجازه نخواهند داد به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی خللی وارد شود.

وی افزود: این روزها از هرگوشه و کنار شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از ماموران جان بر کف نیروی انتظامی در مقابله با اشرار، قاچاقچیان و… هستیم که این نشات گرفته از مظلومیت  شهدای ناجا می باشد که در مسیر دفاع از دستاوردهای انقلاب و مبارزه با این افراد تا آخرین لحظه جان خود مبارزه می‌کنند.