ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس در ویژه برنامه تلویزیونی افطار(وصال) شبکه فارس؛

به داشتن داشتن زندان و زندانی افتخار نمی کنیم/زندان باید مختص نگهداری افراد با جرایم خاص باشد

بامداد خبر:اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در ویژه برنامه تلویزیونی افطار(وصال) شبکه فارس با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان گفت:  هیچ کس از داشتن زندان و زندانی افتخار نمی کند اما وجود زندان یک ضرورت اجتماعی و انکارناپذیر است و زندان باید مختص نگهداری افراد با […]

بامداد خبر:اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در ویژه برنامه تلویزیونی افطار(وصال) شبکه فارس با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان گفت:  هیچ کس از داشتن زندان و زندانی افتخار نمی کند اما وجود زندان یک ضرورت اجتماعی و انکارناپذیر است و زندان باید مختص نگهداری افراد با جرایم خاص باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۸۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس در زندان ها تحمل کیفر می کنند و استان فارس از نظر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور دوم می باشد.
وی اضافه کرد: خشکسالی، نوسانات اقتصادی، بیماری کرونا و عوامل اجتماعی در بدهکاری این افراد نقش دارد.
مدیرکل زندان های فارس گفت: ماندن زندانی جرایم غیرعمد در زندان، دردی را در جامعه درمان نمی کند.
ابراهیمی افزود: مراجع قضایی در کمک به بدهکاران مالی همکاری خوبی داشته اند اما این زندانیان به تنهایی نمی توانند بدهی خود را به شکات بازگردانند.
مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، جشن های گلریزان به صورت محدود برگزار و با دعوت موردی از خیرین، فضای مجازی و کمک خیرین تعداد ۴۷۰ نفر به جرم محکومیت مالی با مجموع بدهی ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.
وی افزود: فرایند آزادسازی متفاوت است مددکاران در زندان ها و ستاد دیه با تشکیل پرونده برای این افراد و جلسات متعدد باشکات، مبلغ ۹۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شکات کمک گرفتند و از حق و حقوق خود گذشت کرده اند مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان اعسار توسط مراجع قضایی پذیرفته شد
و ۳۳ میلیارد تومان توسط ستاددیه کشور و استان پرداخت گردید و جا دارد علیرغم مشکلات، از خیرین که کمک کردند تشکر کرد.
ابراهیمی ضمن قدردانی از خیرین گفت: انصافا کمکی که خیرین کردند بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده است و از نظر کمک، خیرین استان فارس در صدر می باشد.
مدیرکل زندان های فارس گفت: در این راستا به عنوان متولی امر که با افراد بدهکار دربند زندان سروکار داریم از کلیه خیرین تشکر می کنم و هم اکنون نیز ۸۵۰ نفر چشم انتظار دستان سخاوتمند شما عزیزان می باشند.
وی یادآور شد: ماه رمضان، ماه رحمت الهی است و همه ائمه و بزرگان دین و قرآن، به انفاق، گذشت و بخشش توصیه به همنوعان داشته اند ما هم از شکات تقاضا داریم برای فرایندسازی آزادسازی، این بزرگواران با گذشت از بخشی از حق و حقوق شان به این افراد کمک کنند و در بازگشت مال آنان نیز تسریع می شود.

وی یادآور شد: هیچ زندانی با ماندن در زندان نمی تواند مشکل مالی خودش را حل کند بخاطر نداری و ناچاری به زندان می آید و به حکم مقام قضایی باید تعیین تکلیف شود و ممکن است خانواده وی هم با آسیب های جدی تری مواجه شوند وممکن است در چرخه جرم گرفتار شوند و مشکلاتی برای جامعه ایجاد کنند که امنیت همه ما نیز با مشکل مواجه شود.
ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که با همت خیرین بتوانیم به این همنوعان خود کمک کنیم تا آنان را از زندان نجات دهیم.
از همه خیرین تشکر می کنیم بسیاری از خیرین ما گمنام کمک می کنند و باید بدانیم اگر چراغ همسایه را روشن کردیم در تاریکی نمی مانیم.
اگر یک ریال در راه خیر انفاق کردیم خداوند ده برابر به ما عوض آن را می دهد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس در ادامه گفت: مجموعه قضایی در پذیرش اعسار تعامل بسیار خوبی داشتند و مجدد از قضات تقاضا می کنم برای پذیرش اعسار و همچنین از شکات پرونده ها می خواهیم که بخشی از حق و حقوق خود بگذرند.